Gå til innhold

Noen med tatoveringer som vil komme med en vurdering?


Gjest heipådeeg

Anbefalte innlegg

Gjest heipådeeg

Jeg blir 18 ganske så snart, og har lenge vært sikker på å ta en tatovering. Har veldig lyst til å tatovere en eller annen skrift på underarmen, så lurer på om det er noen som har erfaringer med dette?

Hvor vondt gjør det? Er det verdt det? Osv.

Lurer også generelt på hvordan det er å ta en tatovering, hva man bør tenke på og sånt.

:)

Endret av heipådeeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir 18 ganske så snart, og har lenge vært sikker på å ta en tatovering. Har veldig lyst til å tatovere en eller annen skrift på underarmen, så lurer på om det er noen som har erfaringer med dette?

Hvor vondt gjør det? Er det verdt det? Osv.

Lurer også generelt på hvordan det er å ta en tatovering, hva man bør tenke på og sånt.

:)

 

Det gjør dritvont, og det er IKKE verdt det. Mitt tips er å vente til du er moden nok.

Lenke til kommentar

Støttes.

Det kommer an på hvor på kroppen du tar dem, men det gjør alt fra veldig vondt til skikkelig grisevondt. Jeg skal innrømme at jeg gråt da jeg tok mine, og da hadde jeg spist smertestillende på resept.

 

Men problemet er ikke at det gjør vondt. Problemet er at tjue år senere ser du ut som en tulling, og angrer som en hund, hvis ikke du har vært veldig, veldig nøye med valg av tatovering og tatovør.

 

Hvis du har lyst på "en eller annen skrift" kan jeg nesten garantere deg at du kommer til å angre som hund før eller senere. Og laserfjerning koster mange ganger så mye som selve tatoveringen: og det gjør mange ganger så vondt.

Lenke til kommentar

På underarmen er det ikke spesielt vondt. Men støtter de to over meg, du kommer til å angre på en skrift senere. Du er litt for ung. Jeg er nå 23 år og angrer allerede på tatoveringene jeg tok da jeg var 16 og 19 år , selv om de egentlig er ganske fine i seg selv. Ble så klisjé, spesielt den lille skriften jeg har inne i en av de.

Lenke til kommentar

Enig i utalelsene over her hadde det vært snakk om noen på 15 som ville ha tattovering, men her er det snakk om når man er 18 år og myndig. Bare fordi dere tydeligvis var svært underutviklet så er det unødvendig og anta at dette gjelder for alle.

 

- Velg en god og gjerne litt dyrere tattovør

- Hold deg unna trend motiver, velg gjerne noe klassisk

- Ikke ta for liten, tattovøren vet best hvordan ditt motiv ser best ut

- Bruk alltid solfaktor 50 på tattoveringen resten av livet.

 

Følger du disse rådene vil du antagelig ha en fin tattovering resten av livet (må regne med touch up etter ca 20 år om du er flink med solfaktor. Om du gir faen kan den bli ødelagt på et par år)

Lenke til kommentar

Burde vært 25års grense for tatoveringer. Ikke for å undergrave myndighetsalderen, men for å sikre en viss mental modenhet.

Hadde jeg tatovert det jeg ønsket da jeg var 18, ville jeg angret som en hund i dag.

 

Har en kamerat med en tribal på hånda

Har en kamerat med en tribal som kommer opp langs halsen

Har en kamerat med en shabby mustang på underarmen

 

Tror ingen er glad for spontaniteten ved de tattisene i allefall.

 

Men for all del, det finnes sikkert de som ikke angrer også.

Lenke til kommentar

Burde vært 25års grense for tatoveringer. Ikke for å undergrave myndighetsalderen, men for å sikre en viss mental modenhet.

Hadde jeg tatovert det jeg ønsket da jeg var 18, ville jeg angret som en hund i dag.

 

Har en kamerat med en tribal på hånda

Har en kamerat med en tribal som kommer opp langs halsen

Har en kamerat med en shabby mustang på underarmen

 

Tror ingen er glad for spontaniteten ved de tattisene i allefall.

 

Men for all del, det finnes sikkert de som ikke angrer også.

 

Og om du fulgte med på den tattoveringens serien på NRK kunne man blant annet bevitne en 40 åring som tok en dame med pikk på skulderen og en rundt 30 som tattoverte "BRED LAST" over den overvektige rumpa si. Idioti har desverre ingen aldersgrense/utløpsgrense.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at 18 år i utgangspunktet ikke er for ungt. Men når det kommer til skrift, er det så sinnsykt lett å velge noe som er ganske klisjé, og som kanskje ikke er like kult eller "dypt" i ettertid. Da er det mye bedre med et klassisk motiv, som du sier. Jeg ser for meg at skrift er kanskje noe av det folk flest angrer mest på. En strofe, eller et ordtak man synes er smart, kult, dypt eller pent er veldig ofte ikke det etter litt mer livserfaring.

 

EDIT: Nå skal det sies at jeg egentlig ikke er imot å ta tatoveringer man kanskje angrer på i ettertid, og at selv om en tatovering kanskje er litt klisjé eller harry i ettertid representerer den fortsatt den personen du var tidligere i livet. Og det er ikke noe å skjemmes over. Har man tatt en tatovering må man kunne stå for den, uansett om man kanskje hadde ønsket man hadde tatt noe annet senere :) Etterhvert så tenker man ikke så mye over de heller. Merk at det så klart finnes en grense...

Endret av Coffee Break
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...