Gå til innhold

Revisor

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg å finne ut hva en revisor gjør hver dag på jobb. Er det å sitte foran pcen og jobbe med tall fra 8-16? Jeg har lyst på en jobb hvor jeg kan jobbe med saksbehandling eller lignende på kontor uten for mye kundekontakt, men vet ikke helt om revisor er veien å gå. Er helt gjennomsnittlig i matematikk.

Vil også legge til at jeg ønsker en sikker og bra betalt jobb, derfor jeg vurderer revisor eller noe lignende, noe innen IT f.eks. Har hatt en usikker og dårlig betalt jobb tidligere.

Endret av Bringebær
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke revisor, og takker forresten høyere makter for det. Men jeg kjenner enkelte som er det, og jeg jobber med revisorer støtt og stadig. Ja, det er mye kontorarbeid foran pc-en. Mange tall som skal knuses, koder som skal knekkes, fakta som skal etterprøves, erklæringer og bekreftelser som skal skrives.

Som nesten overalt i privat sektor må du belage deg på kundekontakt. Det er imidlertid ikke så forferdelig mye. Noen telefoner og e-poster, et møte her og der. Dem du har med å gjøre, er som regel daglig leder, adm.dir, økonomisjefer o.I., og de snakker i noen grad revisorspråk fra før og er dermed enkle å ha med å gjøre. I tillegg må du belage deg på kontakt med advokater, alt etter hva du jobber med innenfor revisjon. Men advokater er ikke så nifse som man kanskje kan tro.

Endret av frevild
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...