Gå til innhold

Kjøpe "reise laptop"

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en laptop som skal bli med på en god del reiser om kort tid, så det er viktig at den er lett og har god batteri tid. Angående skjerm så er 13-14 tommer det som virker best for meg.

Angående bruk så skal den ikke brukes til noe spilling, bare surfing, epost, word osv. Jeg tenker også senere at den skal bli brukt som en student pc

Angående pris så er ikke det så viktig, jeg har sett mest på Macbook air, mest pga batteritiden og fordi den er så liten og hendig

Har dere noen andre forslag?

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter forslaget med Samsungen, får veldig mye for pengene der. Eneste problemet er at den bare kan kjøpes i butikk, så er ikke sikkert de har den der du bor. Ellers er jo som du selv sa MacBook Air ett alternativ, den har nyere prosessor og bedre batterilevetid enn Samsungen, men bare 1440 x 900 oppløsning og dyrere pris.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den samsungen hos Lefdal på Mandag.

Veldig fornøyd. Meget rask.

For å få utnyttet hele SSDen må du få flyttet recoverypartisjonen over til en ekstern disk e.l (out of box har den 3 gjenopprettingspartisjoner 500MB+1GB+22GB)

Lenke til kommentar

McBook Air 13" med sine 1,3 kg er merkbart lettere og har vesentlig bedre batteritid enn alternativene som har vært nevnt, og er et helt ypperlig valg til formålet. Bestill den gjerne med 8 GB RAM, da dette ikke kan oppgraderes senere.

Lenke til kommentar

McBook Air 13" med sine 1,3 kg er merkbart lettere og har vesentlig bedre batteritid enn alternativene som har vært nevnt, og er et helt ypperlig valg til formålet. Bestill den gjerne med 8 GB RAM, da dette ikke kan oppgraderes senere.

Er denne jeg heller mest mot nå nettopp pga vekten og batteritiden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er igrunn ikke så ekstremt opptatt av å ha det nyeste teknologien egentlig,men jeg får vurdere saken :)

Det er for så vidt helt greit, men du skrev at du var opptatt av batteritid - og konsekvensen av ikke å velge den nyeste prosessorteknologien her (dvs. Intel Haswell) blir altså vesentlig dårligere batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...