Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1 Juli siste frist for ettersending av dokumentasjon?

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal begynne på Gjøvik til høsten og har hengt meg litt opp i den 1 juli fristen... på samordnaopptak står det at 1 juli er siste frist for å ettersende dokumentasjon som vitnemål o.l. Problem er det at jeg fikk en mail for 2 dager siden som sier dette :

" Tirsdag 25. juni 2013 kl. 15:37 ble det sendt en elektronisk kopi

av vitnemålet ditt til den nasjonale vitnemålsdatabasen (NVB).

Dette vitnemålet vil bli brukt av din(e) saksbehandler(e) i årets

opptak."

Vil dette si at jeg slipper å tenke noe mer over dette med å sende inn dokumentasjon til HIG?

Fant også dette på deres side: " Må alle sende inn følgeskjema?

Har du et elektronisk vitnemål fra videregående skole, og du ikke skal sende inn noe annet, trenger du ikke å sende inn følgeskjemaet. Har du ikke fått et elektronisk vitnemål innen 1. juli må du sende en papirkopi til saksbehandleren din. Adressen står på søkesiden din."

Endret av Marius13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Hei jeg skal begynne på Gjøvik til høsten og har hengt meg litt opp i den 1 juli fristen... på samordnaopptak står det at 1 juli er siste frist for å ettersende dokumentasjon som vitnemål o.l. Problem er det at jeg fikk en mail for 2 dager siden som sier dette :

" Tirsdag 25. juni 2013 kl. 15:37 ble det sendt en elektronisk kopi

av vitnemålet ditt til den nasjonale vitnemålsdatabasen (NVB).

Dette vitnemålet vil bli brukt av din(e) saksbehandler(e) i årets

opptak."

Vil dette si at jeg slipper å tenke noe mer over dette med å sende inn dokumentasjon til HIG?

Fant også dette på deres side: " Må alle sende inn følgeskjema?

Har du et elektronisk vitnemål fra videregående skole, og du ikke skal sende inn noe annet, trenger du ikke å sende inn følgeskjemaet. Har du ikke fått et elektronisk vitnemål innen 1. juli må du sende en papirkopi til saksbehandleren din. Adressen står på søkesiden din."

send papirkopi uansett så er du sikret. Saksbehandler vil bare se at brevet er datostemplet før 1 juli.
Lenke til kommentar

Bare gå inn på samordna opptak og se om vitnemålet ditt er der (noe det er 99,9% sikkert at det er, siden du har fått beskjed om det). Hvis det ligger der så trenger du ikke å gjøre noenting.

Og dette finner jeg hvor? finnes ikke noe slikt inne på samordna sin side under mitt navn etter login.. :/

Bare gå inn på samordna opptak og se om vitnemålet ditt er der (noe det er 99,9% sikkert at det er, siden du har fått beskjed om det). Hvis det ligger der så trenger du ikke å gjøre noenting.

Nvm fant det til slutt.... takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Er 1.juli siste frist for å sende det inn eller må de ha det innen 1.juli hos seg på kontoret.

På alle sånne frister forteller datoen når dokumentasjonen skal være mottatt (dvs på kontoret/i databasen hos SO)

Tok feil, kunne bannet på at jeg hadde lest det fra SO. Se innlegg under.

Endret av Grønnsyre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...