Gå til innhold

Ny laptop, hvilken er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså mener den på komplett, den har ikke ssd men 500gb hdd. Så av disse 3 burde jeg gå for den hpen i midten?

 

Acer'en? Den har jo betydelig lavere kvalitet - Acer er et typisk billigmerke, og byggekvalitet og holdbarhet er deretter. Og ikke er den noe særlig bedre til spilling den heller.

Lenke til kommentar

Acer'en? Den har jo betydelig lavere kvalitet - Acer er et typisk billigmerke, og byggekvalitet og holdbarhet er deretter. Og ikke er den noe særlig bedre til spilling den heller.

Jeg har alltid følt at Hp har vært det dårligste merket som finnes. De ødelegger seg selv med overheating og bråker sykt. De har en så dårlig struktur at du må skru den helt fra hverandre for å fjerne støv fra viften. Alle jeg kjenner kaller HP for toaster maskiner.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på HP og HP, hvis du skjønner hva jeg mener. Jo, HP's billigserie har et dårlig rykte på seg, men EliteBook er noe helt annet. Det er også en helt annen underleverandør som bygger dem, slik jeg har forstått det.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er forskjell på HP og HP, hvis du skjønner hva jeg mener. Jo, HP's billigserie har et dårlig rykte på seg, men EliteBook er noe helt annet. Det er også en helt annen underleverandør som bygger dem, slik jeg har forstått det.

oja da så. Jeg har nemlig en HP pavillion her som slår seg av på 100 grader som er 10 min inni en film eller med litt spilling.

Lenke til kommentar

Hvis man venter til ut på sommeren, vil man da få mye bedre tilbud til 5000-7000kr?'

 

Har akkurat samme tilbud på min skole som skyrim1 :)

 

Hvis du tenker på EliteBook'ene? Jo de vil sikkert komme i nye versjoner utover sommeren/høsten, men om de vil komme med nogenlunde samme rabatt gjennom skolen, vet jeg ingenting om. Jeg tviler på det. Nyprisen på disse er jo normalt minst det dobbelte, eller tredobbelte. Den rabatten som det ser ut som dere får på disse, er veldig god.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

HD 7570M er litt bedre, men det er så lite at det knapt har noen praktisk betydning. Du vil slite omtrent like mye med å få spill til å flyte godt enten du kjører HD 4000 eller HD 7570. Hvis du leser testen hos anandtech, så skjønner ikke de heller riktig hensikten med å sette inn det kortet - det bruker strøm og tapper batteriet nesten uten å tilføre noe som helst.

Lenke til kommentar

Les hva anandtech.com har å si om 1366x768 skjermen på 9470m før dere bestemmer dere. Den er det største ankepunktet. Og det er sikkert samme kvalitet, bare litt større, som sitter i 8570p. Det er veldig synd at slike kvalitetsmaskiner blir utstyrt med slike skjermer. Oppløsningen er til å leve med, men selve kvaliteten ...

Disse maskinene finnes jo med andre og mye bedre skjermer, og det er synd at dere ikke får tilbud på disse.

 

Når det er sagt, så husk at de får slakt fordi skjermkvaliteten ikke står i overenstemmelse med kvaliteten på resten av maskinen. Sammenlignet med skjermer som typisk sitter i mer normale billiglaptoper, så er de nok ikke fullt så gærne.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Les hva anandtech.com har å si om 1366x768 skjermen på 9470m før dere bestemmer dere. Den er det største ankepunktet. Og det er sikkert samme kvalitet, bare litt større, som sitter i 8570p. Det er veldig synd at slike kvalitetsmaskiner blir utstyrt med slike skjermer. Oppløsningen er til å leve med, men selve kvaliteten ...

Disse maskinene finnes jo med andre og mye bedre skjermer, og det er synd at dere ikke får tilbud på disse.

 

Når det er sagt, så husk at de får slakt fordi skjermkvaliteten ikke står i overenstemmelse med kvaliteten på resten av maskinen. Sammenlignet med skjermer som typisk sitter i mer normale billiglaptoper, så er de nok ikke fullt så gærne.

Så hvilken av de ville du tatt?

Lenke til kommentar

Er det enkle muligheter for å eventuelt oppgradere den ultrabooken? Installere mer RAM foreksempel? Vil dette ha noen særlig effekt? :)

 

Å det ser ut til at jeg tar å bestiller HP 14"ern :D Etter som jeg har skjønt får an ikke bedre PC-er til rundt 5000kr :) Heller ikke senere i sommer! sant? :grin2::)

Lenke til kommentar

Du bør faktisk sette inn en ekstra RAM-brikke til (det er en ledig plass), fordi dette faktisk vil påvirke ytelsen i både prosessor og grafikkprossor. Så lenge man kjører på bare 1 RAM-brikke, bruker man også bare en minnekanal. Sett inn en brikke til, og man bruker begge minnekanalene. Jfr. den testen jeg lenket til hos Anandtech. Dette bør da være to helt like brikker, så kjøp gjerne f.eks. et 2 x 4GB sett, og bytt ut den som allerede sitter der, så man er garantert å få to helt like brikker.

 

Ytelsesmessig så skal det nok la seg gjøre å få minst like bra pc til rundt 5000, men kvalitetsmessig - tvilsomt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...