AllFather Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Det er ikke gitt at forsikringsselskap betaler den du treffer med bilen din. Kjøpte du en forsikring på 5000km men har kjørt 25000 har du i realiteten ikke forsikring når ulykken inntreffer .... Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 (endret) Det er ikke gitt at forsikringsselskap betaler den du treffer med bilen din. Kjøpte du en forsikring på 5000km men har kjørt 25000 har du i realiteten ikke forsikring når ulykken inntreffer .... JO, det er gitt!! Det betyr likevel ikke at du ikke kan få kravet tilbake... det går UANSETT ikke ut over den 3. part! Endret 28. juni 2013 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvis du viser meg et sitat fra lovverket som sier at et forsikringsselskap sm du har utgått forsikring hos dekker dine uhell så skal jeg tro deg. At han du treffer får penger av sitt selskap som så kjører regresskrav mot deg eller at han får penger av staten er noe annet. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg måtte oppgi kmstand da jeg skiftet fra If til Nemi. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hvis du viser meg et sitat fra lovverket som sier at et forsikringsselskap sm du har utgått forsikring hos dekker dine uhell så skal jeg tro deg. At han du treffer får penger av sitt selskap som så kjører regresskrav mot deg eller at han får penger av staten er noe annet. Finner faktisk ikke en lov der det står.... Om du tror meg eller ikke bryr jeg meg lite om men hadde du visst hvor streng loven er mot forsikringsselskapene når det gjelder motorvogn hadde du ikke vært i tvil selv heller. Jeg måtte oppgi kmstand da jeg skiftet fra If til Nemi. Til det nye forsikringsselskapet ja men ikke til det gamle, skifet fra If til Nemi selv for ett par år siden. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Når kilometer er så grovt over som 20,000 er det nok det samme som å kansellere forsikringen . Hvis du kjøper vanlig reiseforsikring og er ute av landet i 60 dager, for så å bli skadet, så får du ingenting dekket. Jeg synes uansett det er grusomt uansvarlig og viser en total mangel på respekt for alt som har med trafikk å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) At han du treffer får penger av sitt selskap som så kjører regresskrav mot deg eller at han får penger av staten er noe annet. Han du treffer får ikke erstatningen fra sitt selskap, men skadevolderens -men det spiller forsåvidt liten rolle, resultatet blir det samme, bare at det er skadevolderens eget selskap som kjører regresskravet mot sin kunde. Endret 29. juni 2013 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå