Gå til innhold

Tips til tempobøyle, barends og ny sadel til Hybrid?


Theo343

Anbefalte innlegg

Har en billig hybrid (Scott Sportster Park) som jeg i sommer/høst skal bruke til å sykle rundt 45km tur/retur jobb.

 

Til den bruken ønsker å jeg å bytte ut standard sadelen til noe bedre samt sette på en tempobøyle for å kunne variere sittestillingen og innimellom få litt bedre tråkkestilling. Tenkte også å hive på et par barends så har jeg hele spekteret.

Det hadde vært greit om det var padding på tempobøylen.

 

Noen råd som ikke blir altfor kostbart samt en butikk hvor man får kjøpt alt samlet i Lillestrøm området? Eller bør jeg kjøpe det fra en nettbutikk som bikeshop.no el.?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Når du sier du skal ha bedre sadel.. Hva er det du skal ha bedre? Komfort, posisjonering..

Selv er jeg over 100 kilo og eneste sadelen som passer til min ræv, er denne.

 

Tempobøyle til pendlersykkel..... Høres ikke helt ut som noe som gir deg så alt for stor variasjon i sittestilling.

Lenke til kommentar

Skal ha en bedre enn den som er standard på Scott Sportster Park Hybrid :). Veier selv 100kg og med 45km per dag er ræva litt utsatt hehe.

 

Tempobøyle er for å kunne variere innimellom. Kan man veksle mellom holker, bar-ends og tempobøyle så har man større muligheter til variasjon av sittestilling (hele kroppen iberegnet) og tråkk.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal ha en bedre enn den som er standard på Scott Sportster Park Hybrid :). Veier selv 100kg og med 45km per dag er ræva litt utsatt hehe.

 

Beste sadelen jeg har prøvd med sykkelbukse er en Fi'zi:k antares. Uten sykkelbukse en brooks B17. Dette er veldig individuellt.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...