Jeger1 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Da var skattepengene kommet på konto og det var på tide med en oppgradering av desktop-systemet mitt. Fra før har jeg dette oppsettet: i7920 Corsair XMS3 6Gb HD 5870 Asus P6T Deluxe Listen jeg har satt opp er denne http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=1246834 Som alle andre lurer jeg på om noen har noen innvendinger på dette oppsettet. Jeg kan strekke meg litt lenger i pris om dette er nødvendig. Endret 27. juni 2013 av Jeger1 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Er helt greit oppsett dette, ville slengt på en god kjøler f.eks Noctua NH-D14. Vil helt klart styrt unna Sanforce SSD disker, har en selv som har sluttet å virke normalt, får rett og slett ikke startet windows på normal måte selv etter reinstallasjon, Godt mulig bluescreen delen har blitt løst med sandforce men totalfrysning har tydligvis ikke skjedd noe med. Kjøp heller Samsung 840 eller Intel 335 Series SSD 240GB er langt mere stabile de. Corsair Neutron Series 256GB er foreløpig ukjent siden den er såpass ny, men ville heller valgt det, sanforce er å bli en risiko. Endret 27. juni 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Nå er Intel 335 Sandforce basert. Oppsettet ditt ser fint ut, jeg ville dog byttet til: http://www.dustinhom...0mhz-cl9-2x4gb/ Om du slenger på en god CPU kjøler i etterkant, så slipper man utfordringer med at Vengeance heatspreaderne er i veien. Et par hundrelapper rimeligere er de også. På SSD fronten så er Samsung 840 Pro å anbefale Endret 27. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Jeger1 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for tipsene, jeg var sikker på at Intel ikke brukte sandforce kontrollere. Men det var kanskje bare de tidligere generasjonene. Har lest mye godt om Samsung 840, så da går jeg for den. Hadde vert fint om du grunnla hvorfor du mener jeg bør bytte til minne med tregere aksesstid Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Fordi: Du vil merke absolutt null forskjell i ytelse. De er rimeligere De har lavere heatspreader, og vil ikke komme i veien for en evt 3.part CPU kjøler i fremtiden. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Så bra ut det oppsettet der. Men ville nok som sagt byttet ut minnebrikkene til noe som er Low Profile og kjøpt en Noctua NH-D14 (eller har det kanskje kommet en ny modell?) så tror jeg dette vil bli toppers! Lenke til kommentar
Jeger1 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Gode poeng. Da går jeg for en low-profile modul. Endret 27. juni 2013 av Jeger1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå