Gå til innhold

Superzoom til Canon. "Value for money"

Anbefalte innlegg

Selv om jeg for lengst har forlatt dette objektivsegmentet, så fikk jeg en forespørsel om å anbefale et objektiv som skal erstatte 18-55 og 55-250. Han ønsker å slippe å skifte objektiv under fotografering, og jeg respekterer det utgangspunktet selv om det personlig ikke ville vært mitt valg.

Det han er ute etter er et objektiv som er relativt vidt så da tenker jeg 18 mm i den enden selv om 24 mm nok kunne gått. Han har ikke behov for 250 mm i den trange enden og det kan nok sikkert gå litt under 200 mm.

Jeg finner flere kandidater, men blir ikke klok på hva som er best for en på budsjett (har kikket raskt over noen tester). Har heller ikke noen klar pris men jeg ser at det meste ligger opp mot kr 3000.

Så hvis noen har erfaring med følgende objektiver, så tar jeg gjerne i mot tips.

(jeg tar ikke med hele bokstavrekken til objektivene under, men mener på alle siste utgitte utgave)

Sigma 18-250

Sigma 18-200

Tamron 18-270

Canon 18-200

Om de under har nok tele er jeg usikker på men tar gjerne innspill om de også

Canon 18-135

Sigma 18-125

+ eventuelt noen objektiv jeg ikke har tenkt på

Objektivene skal i utgangspunktet brukes på et Canon 400D, men dette huset vil kanskje bli oppgradert i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville styrt unna sigma der, særlig 18-200 er rimelig soft. Hvilken av de andre 2 som er best er det sikkert delte meninger om, men antagelig er canons skarpest, på samme tid har tamronen lenger rekkevidde og tamron pleier å levere gode objektiver.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...