Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Selvtekt, dette straffbart?


cmx2k

Anbefalte innlegg

Dette ligger vel under ordet selvtekt etter hva jeg forstår..

 

Kjøpte en snøscooter, betalte 70% av summen, fikk scooteren, var ikke i den tilstand som beskrevet, en del av kjøpesum ble tilbakeholdt pga mangler, selger var uenig, hentet scooteren tilbake en natt mens jeg sov, uten mitt eller noens samtykke, behold alle pengene som jeg hadde betalt han (ca 60k) solgte den videre og som sagt beholdt alle pengene (mine?) og nekter og betale meg de tilbake..

 

Dvs solgte samme objekt 2 ganger..

 

Selger nektet også og underskrive salgspapirer osv, siden han ikke hadde fått siste del av kjøpebeløp, til tross for mangler.

 

Scooteren sto jo registert på selger hele tiden, siden han nekta og underskrive, men har dokumentasjon på at kjøretøyet var overdratt til meg, samt bokføringsbilag der det dokumenteres mine bankoverføringer til han..

 

Så har han rett lov og og gjøre slik han gjorde, stikke av med mine penger og alt fint og flott for hans del?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt har han lov til det. Tyveri er tross alt helt lovlig i Norge.

 

Fra spøk til revolver, ville gått til politiet UMIDDELBART. Ville også sterkt vurdert å anskaffe en torpedo for å få tilbake pengene, siden du ikke har kontrakt (og dermed sikkert ikke bevis på at han fikk 60 000 cash av deg?)

Lenke til kommentar

Foreldet etter noen måneder? Hvor har du det fra?

Vet ikke, trodde bare det var sånn. Tror ikke du skal sitere meg på det :-)

 

Nei ikke samme kjøretøy.

Har dokumentasjon på at jeg har betalt vedkommende ja, utskrifter fra banken, hvor avsender og mottaker er navngitt samt beløp osv..

Har du virkelig gått i samme fellen to ganger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...