cmx2k Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Dette ligger vel under ordet selvtekt etter hva jeg forstår.. Kjøpte en snøscooter, betalte 70% av summen, fikk scooteren, var ikke i den tilstand som beskrevet, en del av kjøpesum ble tilbakeholdt pga mangler, selger var uenig, hentet scooteren tilbake en natt mens jeg sov, uten mitt eller noens samtykke, behold alle pengene som jeg hadde betalt han (ca 60k) solgte den videre og som sagt beholdt alle pengene (mine?) og nekter og betale meg de tilbake.. Dvs solgte samme objekt 2 ganger.. Selger nektet også og underskrive salgspapirer osv, siden han ikke hadde fått siste del av kjøpebeløp, til tross for mangler. Scooteren sto jo registert på selger hele tiden, siden han nekta og underskrive, men har dokumentasjon på at kjøretøyet var overdratt til meg, samt bokføringsbilag der det dokumenteres mine bankoverføringer til han.. Så har han rett lov og og gjøre slik han gjorde, stikke av med mine penger og alt fint og flott for hans del? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Selvsagt har han lov til det. Tyveri er tross alt helt lovlig i Norge. Fra spøk til revolver, ville gått til politiet UMIDDELBART. Ville også sterkt vurdert å anskaffe en torpedo for å få tilbake pengene, siden du ikke har kontrakt (og dermed sikkert ikke bevis på at han fikk 60 000 cash av deg?) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Holder det ikke med én tråd? Der har du jo dessuten fått svar på disse spm også der. 2 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Relativt tafatt at du ikke klarer å ordne opp på >to måneder. Er vel på grensen til å bli foreldet det her nå? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Relativt tafatt at du ikke klarer å ordne opp på >to måneder. Er vel på grensen til å bli foreldet det her nå? Foreldet etter noen måneder? Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Snøscooter i denne tråden, og en ATV-sykkel i den andre? Er dette samme kjøretøy? Lenke til kommentar
cmx2k Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Nei ikke samme kjøretøy. Har dokumentasjon på at jeg har betalt vedkommende ja, utskrifter fra banken, hvor avsender og mottaker er navngitt samt beløp osv.. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Foreldet etter noen måneder? Hvor har du det fra? Vet ikke, trodde bare det var sånn. Tror ikke du skal sitere meg på det :-) Nei ikke samme kjøretøy. Har dokumentasjon på at jeg har betalt vedkommende ja, utskrifter fra banken, hvor avsender og mottaker er navngitt samt beløp osv.. Har du virkelig gått i samme fellen to ganger? 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hvordan er det overhodet mulig at dette har skjedd to ganger med deg? Hvordan løste du det forrige gang? 5 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kva type mangler er det snakk om her? Sidan du har opplevd akkurat det samme ein gong før så er det nærliggande å tenke at det er du som på ein eller anna måte framprovoserer denne oppførselen når du held tilbake deler av kjøpesummen. 4 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Vet ikke, trodde bare det var sånn. Tror ikke du skal sitere meg på det :-) Foreldelse er vel normalt etter 3 år. http://www.lovdata.no/all/tl-19790518-018-001.html Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Siden dette også er tyveri, så kan man vel benytte seg av foreldelsesloven pgf 11 også, om det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå