Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkort (Gigabyte Z87N-WIFI) DOA?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en ny bygg-selv-PC, med Gigabyte Z87N-WIFI hovedkort (socket LGA1150) og Intel i5-4670K prosessor.

Når jeg monterer PC-en, og skrur den på, starter viftene (CPU og system) å spinne, og spinner i 3-5 sekunder, før de stopper, og starter på nytt igjen umiddelbart. Deretter stopper de igjen etter 3-5 sekunder, og prosessen gjentar seg.

Jeg har forsøkt med og uten minnemoduler, og med bare én minnemodul. Jeg har forsøkt å starte PC-en med hovedkortet ikke montert i kabinettet. Alt med samme resultat.

Jeg har en 300W strømforsyning, ikke eksternt grafikkort.

Er dette kortet (evt. CPUen) fucka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Nvm, så innlegget til Chris93 nå,

det var ikke der når jeg skrev innlegget mitt,

ignorer det under her:

Jeg har selvfølgelig kastet både antistat-posen og dekselet til socketen, håper jeg ikke får noe stress med det.

Problemet da er viss det blir skade på socketen under transport kan de i teorien bare si at du forårsaket feilen selv og dermed nekte deg reklamasjon.

Ville i det minste fått tak i en form for embalasje som er like god eller bedre enn det hk kom i for å være sikker på at det ikke blir noen transportskader,

ville også tatt bilder av hk før du sender det sånn at du kan bevise at du ikke gjorde skaden selv viss noe skulle skje under transport.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med mitt sabertooth p67 etter noen dager. det som hadde skjedd da var at BIOS'en var corrupt. det du kan gjøre er og kjøpe en ny BIOS chip for rundt en hundrings på ebay og skifte den selv.

det er rimelig enkelt. du tar bare og drar den forsiktig ut av der den sitter, og setter inn den nye. Thats it.

du finner instruksjoner på produsenten sin nettside.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...