BambiBoy Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg ser etter et skjermkort, og ser på GTX 770. Valget kommer enten til å falle på MSI Twin Frozer eller EVGA ACX. Da stiller jeg spørsmål til meg selv: skal jeg gå for en kjøler som har blitt brukt i flere år av MSI, eller gå for litt bedre ytelse og den nye kjøleren til EVGA. PS! Jeg er fullstendig klar over at MSI har en Lightning Edition, men den passer ikke fargekodingen, som er rød. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Vel eg ville gått for EVGA hvis man ikke kan velge asus. Kjølern har fått god kritikk i diverse tester. Så eg tror ikke du blir missfornøyd. Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Vel eg ville gått for EVGA hvis man ikke kan velge asus. Kjølern har fått god kritikk i diverse tester. Så eg tror ikke du blir missfornøyd. Jeg utelot ASUS siden den er svakere enn de to nevnte, i tillegg til at den er litt bredere enn de to andre kortene som kan skape problemer hvis jeg skulle oppgradere til SLI. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg ville helt klart gått for ASUS sin variant, det med at den har litt lavere klokkefrekvens vil du nok ikke merke noe til. ASUS sine kjøleløsninger har jo også ett godt rykte for å være både veldig stille og samtidig kjøle godt, og den koster jo også 300 kr mindre enn EVGA sin variant Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg ville helt klart gått for ASUS sin variant, det med at den har litt lavere klokkefrekvens vil du nok ikke merke noe til. ASUS sine kjøleløsninger har jo også ett godt rykte for å være både veldig stille og samtidig kjøle godt, og den koster jo også 300 kr mindre enn EVGA sin variant Jeg velger allikevel å se bort i fra ASUS ettersom jeg har planer om å sette opp SLI, og dette kortet er litt større en to slots. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Ifølge Guru3D som har anmeldt både EVGA og MSI sine varianter er det ganske likt når det gjelder varme og støy, men det kan virke som at EVGA sin variant er litt mer plaget med coil whine. Lenke til kommentar
DanielMK Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Hva med MSI sitt GTX 770 Lightning? Eg har det og er storfornøyd Det er vel det dyreste 770 til nå, men skal også vere det raskeste rett fra fabrikk. Har fått knallgode testresultater. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Hva med MSI sitt GTX 770 Lightning? Eg har det og er storfornøyd Det er vel det dyreste 770 til nå, men skal også vere det raskeste rett fra fabrikk. Har fått knallgode testresultater. Dyrt? Nah-ah http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/msi-geforcegtx770lightningoc/189493.7063/ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2013 Dyrt? Nah-ah http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/nvidia-pci-e/msi-geforcegtx770lightningoc/189493.7063/ Er jo bare et gtx 680 med litt raskere minne. Mine 3 gtx 680 kjører lett på 1250 mhz i 3-way. Så over 3k for oldtech er ikkje billig Lenke til kommentar
DanielMK Skrevet 28. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2013 Da er alle skjermkort "oldtech", ifølge din forklaring Nizzen. Er enig at om man har GTX 670/680 er det lite vits å kjøpe 770 (det blir opp til egen vurdering, litt ekstra ytelse får man jo selvsagt. Det er bare å lese tester, så ser man at 1x 770 er raskere enn 1x 680) Har man eldre kort f.eks frå 500-serien (slik eg hadde), bør man jo selvsagt gå for 700-serien og ikkje den enda mer "oldtech" 600-serien. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2013 Da er alle skjermkort "oldtech", ifølge din forklaring Nizzen. Er enig at om man har GTX 670/680 er det lite vits å kjøpe 770 (det blir opp til egen vurdering, litt ekstra ytelse får man jo selvsagt. Det er bare å lese tester, så ser man at 1x 770 er raskere enn 1x 680) Har man eldre kort f.eks frå 500-serien (slik eg hadde), bør man jo selvsagt gå for 700-serien og ikkje den enda mer "oldtech" 600-serien. Hele 700 serien, med unntak av 780 er oldtech, ja. Overklokket så yter 770 likt som 680 overklokket, og 5% isj mer enn 670 overklokket. 770 er bare ett fabrikkoverklokket 68p Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2013 GTX 780 kjører på et GK110 GPU, samme som Titan, mens 770 og 760 kjører på GK104 som er samme GPU som 600 serien til Nvidia. Skal man være mere pirkete, så er vel GK110 også en "gammelt" GPU, da Tesla kortene har hatt den GPU'en en god stund. Men som "gaming" GPU er GK110 ny i den forstand. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 28. juni 2013 Rapporter Del Skrevet 28. juni 2013 Har hatt både MSI og EVGA, og jeg må si at MSI Twin Frozr er det som har imponert meg mest av alle kjølerne jeg har hatt. Har i skrivende stund Msi gtx 680 Twin Frozr III, og jeg kunne ikke bli mer fornøyd! Skjermkortet blir ikke varmere enn 65 grader på full dryling, så her er det kvalitet for pengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå