arya Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hei. Jeg har to brukere som har kommet til meg i dag og sagt at deres Iphone 4 tappes for batteri over natten. Det vil si de var full-ladet om kvelden og tom for strøm om morgenen. Jeg er selv en samsung/android bruker så jeg følger bare med på apple med et halv øye. (Nylig sluttet kollega var apple entusiast) Er det noen her som vet om det har vært en oppdatering de siste dagene som kan føre til batteri-tap? Eventuelt en fix? Versjonen er 5.1.1 Lenke til kommentar
atwater Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 For det første ville jeg anbefalt å oppdatere til siste versjon av iOS. Den siste versjonen er da 6.1.3 for iPhone 4/4S. Hvis ikke dette skulle hjelpe, så hadde jeg prøvd å resette hele telefonen. Husk å ta backup av data. Lenke til kommentar
arya Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Oki skal teste dette på den ene telefonen. Den andre har allerede 6.1.3 installert så der blir det muligens bare å sende den til leverandør. Men til en litt annen sak: Samme bruker har en Ipad som hele tiden kaster han ut av apper og nettleser. Har slettet hele Ipaden men problemet vedvarer. Kan Ipader få virus, det er jo et gangske lukket miljø? Og finnes det et antivirusprogram til Ipad som fungerer? Eller er det noen som har noe anelse om hva dette kan skyldes? Har lest en del på nettet men det er jo omtrent kun bloggere og forum som poster om antivirus til apple produkter så er litt forsiktig med hvem jeg stoler på da jeg ikke føler meg kyndig på apple... Endret 27. juni 2013 av arya Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Hei. Jeg har to brukere som har kommet til meg i dag og sagt at deres Iphone 4 tappes for batteri over natten. Det vil si de var full-ladet om kvelden og tom for strøm om morgenen. Jeg er selv en samsung/android bruker så jeg følger bare med på apple med et halv øye. (Nylig sluttet kollega var apple entusiast) Er det noen her som vet om det har vært en oppdatering de siste dagene som kan føre til batteri-tap? Eventuelt en fix? Versjonen er 5.1.1 Oppdater til siste versjon, og avinstaller Facebook appen. Denne sluker strøm av en eller annen grunn, noe som har vært omtalt flere steder de siste ukene. Sjekk også skjermens lysstyrke og om e-post er satt til "push" med henting hvert femte minutt døgnet rundt... Endret 27. juni 2013 av Stool Sample Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Lær brukerne å stoppe alle apper regelmessig. Selv om kontrollen hos Apple er god, kan det være apper i bakgrunnen som bruker ressurser og datatrafikk. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Hadde noe lignende for en tid tilbake, og å "stoppe alle apper" hjalp naturlig nok ikke det spøtt. (Jeg kjørte en hardreset, det avslutter uansett alt.) En gjenoppretting fikset derimot biffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå