Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Prokurafullmakt

rdan87

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal drive et enkeltpersonsforetak som står i et annet navn pga. at jeg ikke er myndig enda. Ved registrering i Brønnøysundregistrene oppga innehaver meg som prokurist, men denne prokuraen kan ikke andre enheter finne uten å kontakte enhetsregisteret som enkeltpersonsforetaket er registrert i. Så for å sinke behandlingstid av dokumenter og søknader på flere steder har jeg og innehaver bestemt oss for å signere en skriftlig prokurafullmakt som jeg kan legge ved i søknader og dokumenter.

Jeg kunne desverre ikke finne en mal for et slikt dokument på internett, så vi har skrevet vår egen. Men vi er usikre på om den vil holde, så jeg spør dere - tror dere den vil den holde? (SE VEDLEGG: prokurafullmakt kopi.docx)

Takker for alle innspill og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fått noe svar, da?

Jeg kikket på den fullmakten. Det slår meg at dere har prøvd å få den til å virke proff og juridisk-aktig, noe som faktisk får den til å virke litt amatørmessig. Men jeg tror nok den fungerer helt fint i praksis.

Merk dog: Dokumentet deres oppgir at fullmakten gjelder "alt som angår enkeltpersonsforetaket". Da går fullmakten faktisk lenger enn det loven tillater, sjekk prokuraloven § 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...