Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig fps

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp med pcen min, kjøpte den i 2009 og den har fungert helt fint til de fleste spill. Hadde XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA før men tenkte jeg skulle oppgradere det så jeg kjøpte nytt skjermkort.

Etter jeg fikk nye grafikk kortet så hakker det endel i alle spill. Som f.eks Rift, Diablo3, League of Legends, Arma 3, Marvel Heroes, Civ 4, Trackmania, Borderlands 2, Far Cry 3 og spesielt Planetside 2 (planetside2 lagger så ille går ikke ann å spille omtrent).

Pc specs :

Microsoft Windows 8 Pro

Intel Core i3 540 3.07GHz @ 3070 MHz

Graphics Card: AMD Radeon HD 7900 Series

ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156

Seagate Barracuda® 1TB

8g ram

Sjekke pc benchmarken min på https://novabench.com og den var 896 og grafikk kortet for 285 noe som var litt rart, for det står på den siden at gjennomsnitts benchmark for grafikk kortet mitt er 617.

Lagde en 4min lang video fra gameplay i rift, arma 3, diablo3 og marvel heroes så dere kan se hvor mye det lagger :

http://www.youtube.com/watch?v=GoF5R9TIs2E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en GPU som heter AMD Radeon HD 7900 Series? Trodde det var hele 79XX serien?

Nå tar jo recording en god del resurser, så blir vel litt feil å se en film på hvor mye man lagger.

CPU'en din er jo ganske gammel, og såfall Arma 3 er veldig cpu heavy.

Har du mulighet til å benchmarke i 3DMark Vintage?

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Det er nok cpu'n som holder igjen.

Du bør ha en 3570(k) for å få mer utbytte av en 7950/7970.

Prøvd å slå av AA/AF/Tessellation etc..? Samt ikke kjøre alt på high/ultra?

Hva slags psu har du?

Du må bytte ut hovedkort, cpu, minne og evt psu for å få mer power.

Lenke til kommentar

Hei trenger litt hjelp med pcen min, kjøpte den i 2009 og den har fungert helt fint til de fleste spill. Hadde XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA før men tenkte jeg skulle oppgradere det så jeg kjøpte nytt skjermkort.

Etter jeg fikk nye grafikk kortet så hakker det endel i alle spill. Som f.eks Rift, Diablo3, League of Legends, Arma 3, Marvel Heroes, Civ 4, Trackmania, Borderlands 2, Far Cry 3 og spesielt Planetside 2 (planetside2 lagger så ille går ikke ann å spille omtrent).

Sjekke pc benchmarken min på https://novabench.com og den var 896 og grafikk kortet for 285 noe som var litt rart, for det står på den siden at gjennomsnitts benchmark for grafikk kortet mitt er 617.

Novabench var sist oppdatert 27. juli 2011, og "grafikktesten" kjøres på 800x600 med en øy som er alt for lite kompleks til å teste et 79XX-kort.

Den testen er totalt ubrukelig i dag, bruk heller 3DMark.

Har du økt grafikkinnstillingene etter at du installerte det nye skjermkortet?

Kan du laste ned og kjøre HWMonitor i bakgrunnen, kjøre et spill en 5 minutter, og så ta en skjermdump av HWMonitor som viser CPU og GPU temps?

Hvilket 79XX-kort kjøpte du?

Har du installert Catalyst 13.5 (64-bit / 32-bit) eller 13.6 BETA? Eller installerte du driveren fra CD som fulgte med?

Hvorfor foreslår du Vantage når 3DMark11 og 3DMark Fire Strike er langt mer relevante i dag, særlig med tanke på at en 2600k @5GHz flaskehalser et enkelt 7970 i Vantage?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor foreslår du Vantage når 3DMark11 og 3DMark Fire Strike er langt mer relevante i dag, særlig med tanke på at en 2600k @5GHz flaskehalser et enkelt 7970 i Vantage?

Tenkte kun på at i3-540 er såpass "dårlig" at flere hadde kjørt hans setup i Vintage enn i 11, så han hadde flere å sammenligne seg med.

Lenke til kommentar

Tenkte kun på at i3-540 er såpass "dårlig" at flere hadde kjørt hans setup i Vintage enn i 11, så han hadde flere å sammenligne seg med.

Problemet er fortsatt at 3DMark Vantage er flaskehalset av CPU i dag, 3DMark11 vil snart ha samme problemet på Performance og det nye 3DMark ser ut til å kunne holde stand en stund fremover på Fire Strike.

Lenke til kommentar

Han fikk neppe høyere fps med GTS250 ;)

faktisk hadde jeg det, spesielt i spill som diablo3 og rift. de kjørte pcen min helt uten noe hakking

Anbefales vel at man kjører reinstall ved bytte fra Nvidia til ATI eller omvendt. Er nok noen rester fra Nvidia som skaper problemer for deg.

når jeg kjøpte skjermkortet så kjøpte jeg også en ny harddisk som jeg byttet ut den gamle harddisken med, så da var hdd'en tom og jeg installerte windows 8. så det var ingen gamle nvidia drivere

Lenke til kommentar

Er det en GPU som heter AMD Radeon HD 7900 Series? Trodde det var hele 79XX serien?

Nå tar jo recording en god del resurser, så blir vel litt feil å se en film på hvor mye man lagger.

CPU'en din er jo ganske gammel, og såfall Arma 3 er veldig cpu heavy.

http://www.komplett....aspx?sku=774014

det her kjøpte jeg, så kjørte jeg 3dmark vintage igår og da oppstod det et nytt problem :/ jeg sovna før den var ferdig og når jeg stod opp til morgen idag så er skjermen bare svart. prøvd skru av og på pcen endel ganger men skjermen fikk ikke noe signal, prøvde koble pcen opp mot tven men fikk ikke nå bilde da heller. helt svart :( så nå bruker jeg en gammel laptop til å svare

Endret av aedivia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...