Tmz Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 PS3 stod på mens jeg gikk opp for å lage meg litt mat, når jeg kom tilbake ser jeg at spillet som stod i hadde blitt ejected og gikk ikke ann å putte inn igjen. Jeg prøvde å restarte maskinen og da gikk den inn som normalt, og jeg trodde alt var i orden igjen før jeg måtte gå et annet sted å fikse noe greier, når jeg kom tilbake hadde det samme skjedd igjen, og jeg prøvde nå og skru den av og på pånytt og nå vil den ikke skru seg på igjen. Hvis jeg tar inn og ut strømmen så skrur den seg på av seg selv og setter vifter på full guffe, høres nesten ut som en støvsuger før den begynner å blinke rødt og er helt død. Er det noen håp? Jeg har ikke kvitering på maskinen og jeg har åpnet den en gang tidligere for å gjøre reint for støv så regner med at jeg ikke får noe reklamasjon, hadde jo aldri regnet med at den skulle bli ødelagt, makan til dritt. Er dette noe jeg selv kan fikse kanskje? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 http://www.konsollservice.no/index.php?main_page=page&id=2&zenid=cjoutit69gr834t8c5uso3fif0 Er jo endel slike firma som jobber med konsoller... Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Du kan prøve å resette den. Skru av og på strømmen bak maskinen, med bryteren. Hold inn power button i fronten av maskinen, til du hører 3 pip. Så følger du anvisningene som kommer på skjermen. Visst maskinen din viser gult lys, og ikke rødt, så kan det være at du har YOD(yellow light of death). som oppstår når maskinen blir over opphetet?? Du finner flere filmer om hvordan du fikser dette på youtube. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Er ikke noe gult lys, kun rødt. Har forsåvidt ikke noe bryter på min ps3, er slim versjonen. og holder jeg inne power knappen skjer det ingen verdens ting. Etter å ha sett på youtube så ser jeg man kan varme den opp for en midlertidig fix. Er dette noe som er verdt å prøve ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Oppvarmingen skal varme opp maskinen slik at loddinger fester seg bedre på kretskortet. Ville ikke tuklet mer med den med "smarte løsninger" og risikert å ødelegge mer. Verksteder har nok erfaring med slike feil og fikser det greit. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Ehmm.. Nå tok jeg ut usb laderne og nå skrudde den seg plutselig på :S Får se om det varer da Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 PS3 stod på mens jeg gikk opp for å lage meg litt mat, når jeg kom tilbake ser jeg at spillet som stod i hadde blitt ejected og gikk ikke ann å putte inn igjen. Jeg prøvde å restarte maskinen og da gikk den inn som normalt, og jeg trodde alt var i orden igjen før jeg måtte gå et annet sted å fikse noe greier, når jeg kom tilbake hadde det samme skjedd igjen, og jeg prøvde nå og skru den av og på pånytt og nå vil den ikke skru seg på igjen. Hvis jeg tar inn og ut strømmen så skrur den seg på av seg selv og setter vifter på full guffe, høres nesten ut som en støvsuger før den begynner å blinke rødt og er helt død. Er det noen håp? Jeg har ikke kvitering på maskinen og jeg har åpnet den en gang tidligere for å gjøre reint for støv så regner med at jeg ikke får noe reklamasjon, hadde jo aldri regnet med at den skulle bli ødelagt, makan til dritt. Er dette noe jeg selv kan fikse kanskje? Samme problemet hadde jeg her om dagen! Det at playstation hørtes ut som en støvsuger. Mitt problem var overoppheting, har du noe som står inntil playstation som gjør at den kan ha blitt overopphetet? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Da var FIFA fyrt opp igjen og ser ut som det funker Jeg prøvde å dra ut harddisken, hvis det er den som sitter under cd-rommet uten at jeg fikk det til, kanskje den var litt løs og at jeg fikk den på plass igjen. Veldig random at den plutselig funker igjen, men da kan jeg vil si at tråden er løst. Ps3 står oppå et nattbord i frie omgivelser, men er kanskje litt varmt på rommet, og den blir ofte veldig varm. Sikkert samme greia da, funket din igjen etter at den fikk kjølt seg ned ? Endret 26. juni 2013 av Tmz Lenke til kommentar
GbNoR Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Da det skjedde med meg (YOD), så var det på den aller første PS3'en. Jeg fikk da opp ett rødt lys, som gikk over til gult før den slo seg av. Jeg varmet opp begge prosessorene, og det fungerte fint 2 ganger i løpet av 1-2 år. 3. gangen fikk jeg ikke liv i den igjen. Det fungerer, men som Ankh skriver, du kan ødelegge mer. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Er ikke noe gult lys, kun rødt. Har forsåvidt ikke noe bryter på min ps3, er slim versjonen. og holder jeg inne power knappen skjer det ingen verdens ting. Etter å ha sett på youtube så ser jeg man kan varme den opp for en midlertidig fix. Er dette noe som er verdt å prøve ? Ja det kan funke. Men det funker ikke lenge, evt så lenge at du kan få ut eventuelle spill som står inne i maskina som du ikke får ut. Gjorde dette med min gamle phat maskin da den fikk YLOD (Yellow light of death) men det virket som sagt bare så lenge at eg fikk ut spillet og fikk tatt backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå