Formula90 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Installerte akkurat en cooler master seidon 120M vannkjøling og en 2tb Hdd.. men etter dette får jeg ike pcen til å fungere. den starter opp, er på i 5 sec, før den slår seg selv av å starter seg selv opp igjen, da holder den seg på, men blir ikke noe bilde på sjermen, ikke lys på tastatur eller mus, kan ikke se noe lys på hdd indikatoren heller, WHAT TO DO?! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Har du koblet en vifte til CPU-fan pluggen? Har vært borti at noen hovedkort sliter når den ikke er plugget i da pc'en tror at den ikke har kjøling. Du kan også prøve å plugge ut den nye harddisken. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 har koblet til viften ja, prøvde og å koble ut den nye hdden, skal prøve å koble ut viften nå å starte den, se hva som sjer Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Nei.. prøvd å fjerne rammen, koble ut alle hdder, mene, oppfører seg fortsatt lik... kan hk ha tatt kveld? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Det er en mulighet. Ville ha gjort et siste forsøk på å koble alt slik det var sist maskinen funka. Om du brukte originalkjølere til prosessoren før så kan du prøve å bare koble vifta til originalkjøleren til cpu-fan pluggen og finne en annen plugg til den nye kjølerens vifte og pumpe. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 no har prøvd alt, satt den som den va før. ingen forsjell, prøvd å kobbel ut det meste å inn igjen, sjekk at alt va kobbla i. mene, finn ikke nå feil Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 men må være en grunn til at den stopper etter noen sekunder, mere 10 en 5 som jeg skreiv, for så å starte å gå igjen? må jo være en "kode" for noe av noe slag? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 kan og nevne at dram lyset inni pcen lyser, og hvis jeg bare trykker på reset knappen, den for å reboote pcen, så lyser spu lyset inni pcen i 1 sec før dram lyset begynner å lyse igjen, eineste som sjer Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hmm, er ikke godt å si uten å ha pc'en forran seg. Om noen andre har innspill hadde det vært flott. Har aldri hatt problemer med at pc'en min ikke booter i det heletatt, så dette er nytt for meg. Det at dram lyset lyser kan jo tyde på minnefeil, så du kan jo teste en og en brikke i hvert av sporene for å sjekke om du får den til å boote i det heletatt. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 japp, testet det å, ingen foranding.. = ( har bestilt et nytt hovedkort bare ifall det er det, bestilt på oppkrav ifall den plutselig funker igjen Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 får ta i ettermiddag å bare skru av alt å montere maskin på nytt kansje Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 vest eg fjern cpu kjølern, kor lenge kan maskin stå å gå da? kan no ikke vær nå feil som jør at eg treng å fjern den helt? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 uten rammen i, så stopper pcen etter 1 sekund, men starter like kjapt opp igjen, men fortsatt ikke noe skjerm bilde Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 siste nytt: Har fått pcen til å starte, men den vil ikke starte, får liv i den, kommer inn i bios, men får opp at det er oppstartsproblemer og oppstartsreperasjon ikke funker.. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Prøv å koble ut alle harddisker og boote feks ubuntu live for å sjekke om kanskje OS er korrupt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå