Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp til Jording av strømforsyning,

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag et helt åpent plexiglass kabinett som egentlig bare består av 2 etasjer, hvor hovedkort,cpu,gpu,ram er i "første" og Hardisk,Psu,Cd-rom er i "andre" etasje.

Det vil si at min psu bare står på dataen og er egentlig ikke montert på noen som helst måte ,

Men er psu`n Jorda ? Siden jeg har probelemer med statisk lyd og summing i headsett og noen sier dette kan være problemet. Men jeg vet ingenting om elektrisitet osv. Noen måte jeg kan jorde psu`n på ?

Omtrent som bilde under bortsett fra at det er litt større og søylene er også av plexiglass

diypc_part3_drives.jpg

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle komponenter må jordes. Hovedkort jordes via de fleste skruehullene, der du ser metallflate under skruehodet. Harddisker og psu jordes i kappen.

Skal du ha det litt stilig, kan du bruke en kobberledning og skrelle den helt, feks en pr 2x1,5/1,5 eller noe lignende. Stripp den og bruk lederne uten isolasjon og sett på en kabelsko i hver ende, og skru det mellom komponentene. Så bøyer du de til i et stilig mønster..

Lenke til kommentar

Alle komponenter må jordes. Hovedkort jordes via de fleste skruehullene, der du ser metallflate under skruehodet. Harddisker og psu jordes i kappen.

Skal du ha det litt stilig, kan du bruke en kobberledning og skrelle den helt, feks en pr 2x1,5/1,5 eller noe lignende. Stripp den og bruk lederne uten isolasjon og sett på en kabelsko i hver ende, og skru det mellom komponentene. Så bøyer du de til i et stilig mønster..

Om du leser tråden min ser du muligens at jeg skrev Men jeg vet ingenting om elektrisitet osv, Sikkert nyttig det du sier men jeg skjønte ikke et skvatt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

... Sikkert nyttig det du sier men jeg skjønte ikke et skvatt :p

Skjønte ikke stort jeg heller, og jeg er elektronikk ingeniør. Tror vi sier at det innlegget har lite relevans. Det er bare tull å koble jordledning mellom komponentene. Er jo ingen problem å ha komponentene isolert fra hverandre. Nødvendig jording er inkludert i kablene.

Men problemet med å ikke ha et metallkabinett er at PCen kan forstyrre annen elektronikk, som radio og TV. Elektroniske kretser er som en liten radiosender, kabinettet er en skjerm som hindrer at støyen sprer seg.

Det kan være grunnen til støy i headsettet. Jording har antagelig ingen betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...