Sjøbanan Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Som emnetittel sier. Jeg har da ikke så god peiling på dette området. Begge pcene trenger nye skjemkort. Hva er det jeg må ta hensyn til når jeg ser etter nytt kort? Forøverig er det snakk om en asus g53sx som har gtx260m og en acer aspire V3-571G Jeg er usikker på hvilke av dem som jeg bør gi det beste skjermkortet med tanker på gaming. aspiren har i5-3210i og asus i7 2680m. Har lest med tanke på gaming at en ikke vil merke noe særlig forskjell på disse prosessorene med tanke på gaming. Aspire'n er bedre med på de andre spesifikasjonene, inkludert skjerm. MVH Stian Endret 26. juni 2013 av Stian2345 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Er casen her at du vil bytte skjermkort i en bærbar datamaskin? Lenke til kommentar
Sjøbanan Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Begge igrunn, men den som er best vil jeg legge litt penger i. Men aner ikke hva jeg må se etter. Som feks i de gode tider med agp og pci express etc.. haha Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Vel, i prinsippet er har du ikke mulighet for å oppgradere skjermkort i laptoper. (Mulig det finnes noen unntak) men jeg tviler på at du kommer noen vei med det. Er som oftest integrert i hovedkort, enten loddet eller satt direkte i. På denne måten er det vanskelig å finne noe tilsvarende bedre med samme kontakter, plassering og størrelse. Jeg er redd for at du ikke kommer noe vei med det. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Jeg tror ikke disse PC'ene kan få oppgradert skjermkortet. Og hvis du kan, må størrelse og kjøling passe inn.. Endret 26. juni 2013 av iFire Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Det var en tråd på forumet her om noen som gjorde nettopp det du tenkte på, så det er absolutt mulig på noen bærbare. Dessverre virker det som at det ikke går på ASUSen din siden den bruker en egen løsning. Om det går an på den andre fant jeg ikke noe tydelig svar på. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 aceren har skjermkortet integrert på hovedkortet, så nei. Gjør deg selv en tjeneste neste gang, kjøp en maskin med kraftig nok skjermkort til ditt bruk med en gang, det er kun et fåtall maskiner som skjermkortet kan byttes på Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Clevo og Alienware(?) er vel de maskinene jeg kjenner til som har den muligheten. Mvh Faller Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Bare i svært begrenset omfang. Er man heldig, kan man bytte til et grafikkort som er av samme generasjon/serie, så lenge strømstyring, kjølesystem og BIOS tillater det. Det går sikkert av og til utover dette også, men det er mer å betrakte som kun for "spesiellt interesserte", da det som oftest innebærer mye fikling, egen modding av BIOS eller nedlasting fra noen som har gjort akkurat det samme før - og ikke minst, prisen for det hele. Deretter kommer gjerne blåskjerm og feilsøking, ny blåskjerm og feilsøking ... Når det gjelder for eksempel den Asus'en med GTX 260M, så går det sikkert å sette inn et GTX 285M for eksempel - hvis man finner et å få kjøpt da. Men kjølingen i Asus G53SX er neppe dimensjonert for et kraftigere (og varmere) grafikkort. Så man løper fort bort i en del problemer, Og selv om man skulle få det hele til å virke, så blir neppe ytelsesøkningen det man hadde forestilt seg. GTX 285 er forlengst utdatert, og kan i ytelse sammenlignes med Intels kraftigste integrerte grafikkchip i den nyeste generasjonen prosessorer. (Iris Pro). Man har oppnådd å oppgradere ytelsen fra "lav mellomklasse" til "litt bedre, men fremdeles lav mellomklasse" - etter dagens standard. Skulle man få til å sette inn et fra neste generasjon - GTX 480M for eksempel - hurra! Da har man oppnådd å oppgradere fra "lav middels" til "høyere middels". Men GTX 480M er (var) et veldig varmt skjermkort, og det vil neppe gå ... så lenge. Det er svært sjelden verdt bryet og pengene å oppgradere en laptop. Oppgraderingen gjøres ved å kjøpe en ny. Endret 26. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå