Gå til innhold

Nokias kamerakjempe kan få navnet Lumia 1020

Anbefalte innlegg

og Lumia serien generelt har et "ikke normalt" design mener du?en firkant med en trykkfølsom framside og ei lita linse på bakside til kamera?kan vel ikke bli mer normalt design....
Du mener da utenom at de er like tjukke som en iPhone fra 2007, og ser ut som en legokloss? Lumia skiller seg også ganske bra ut fra andre mer main stream telefoner vil jeg si. Lumia 925 endrer riktignok litt på dette, selv om "sexy" ikke akkurat er det første adjektivet som faller inn i hodet mitt når jeg ser på den.

Ingen store meninger om dette, da jeg er mer opptatt av hva som er under skallet.

Jeg klarer uansett ikke å betegne noen telefon (eller noen annen "ting") som sexy.

Faktisk er det litt all right at den skiller seg litt ut fra mengden når den kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så var det det lille ordet som forklarer hvorfor denne aldri kommer til å bli noen suksess: Android

Og det enda mindre ordet som kommer til å gi den suksess: WP

Du skjønner det at Androide har snart er på toppen og etter den tid kommer nedoverbakken. For WP har klatreturen akkurat begynt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg en Nokia. Men Windows Store er Fattig på Apps! Det er noe som holder mange unna Windows phone.. Tror jeg

41megapiksler er vell litt overdrevet.. Jeg har en Xperia Z, Og jeg er fornøyd bare ved å ta bilde med 9megapiksler.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenke meg en Nokia. Men Windows Store er Fattig på Apps! Det er noe som holder mange unna Windows phone.. Tror jeg

41megapiksler er vell litt overdrevet.. Jeg har en Xperia Z, Og jeg er fornøyd bare ved å ta bilde med 9megapiksler.

Ja. Jeg skjønner det og er enig.

Xperia z er en fantastisk telefon.

Men, jeg skjønner også at du ikke vet hvordan disse 41 mpix (egentlig) fungerer. Ut av hva du sier.

Xperia Z kan kommer ikke i nærheten av 808, når det gjelder bilder og video.

Les og lær.

Men, som telefon ellers og funksjoner, er den langt, langt bedre.

Jeg har sett utallige tråder og innlegg hvor debatanter helt opplagt ikke vet hva "pureview" egentlig står for.

Og 41mpix brukt med denne teknologien.

Nokia 808 pureview har et fantastisk kamera. Håper en windowsutgave tar det et lite skritt videre. Med IOS...og andre forbedringer.

(Når det desverre ikke ble en androidvariant, med samme spec på kamera)

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Nokias 1/1,2" (10,67 * 8,00 mm) kamerasensor er fantastisk til å være en telefon. At den har veldig mange piksler er ingen nevneverdig ulempe, men heller ingen nevneverdig fordel. Det er arealet som teller. Meget bra optikk med 8,02mm brennvidde og f/2,4 (3,34mm) er den andre store fordelen. Bare synd de fu*ker det til i PV 808 med programvare som beskjærer (såkalt "zoom") og innstillingsmuligheter myntet på husmødre.

Til dags dato finnes det ikke en eneste telefon med kameradel myntet på ivrige hobbyfotografer eller profesjonelle. Med et salg på rundt 15 millioner speilrefleks årlig og 30 millioner speilløse systemkamera så er det rart at ingen ser marked for en eneste telefon myntet på disse. Eventuelt at ingen telefonprodusenter skjønner seg på disse. Canon og Nikon har hver for seg solgt rundt 100 millioner objektiver (totalt siden 80-tallet, ikke årlig)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, dessverre fortsatt den beste kameramodulen på telefonfronten. (Dvs. jeg har håp om og ser mulighet for noe vesentlig bedre).

Med beskjæring mener jeg å klippe bort deler av bildet, altså bruke en mindre del av sensoren. Bildet klippes fra for eksempel 38 Mp til 15 Mp og dette utsnittet skaleres deretter ned til for eksempel 5 eller 8 Mp.

Zoom er egentlig optisk endring av utsnitt, ikke digital klipping av bildet slik PV 808 gjør når man "zoomer" i både foto og videomodus.

Det skal uansett bli spennende å se hvordan de løser det i Lumia 1020. Det er jo mulig de fikser på de punktene jeg kritiserer (bortsett fra OSet da). :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg tar meg stadig litt i å henge meg opp i at denne nye kameratelefonen til Nokia er en WP.

Markedsandelen i USA er altså bitte lite ned, til 3%.

Hva er den i Europa?

http://www.mobilen.n...for-sent/135098

Ellers... er det noen som har sett (rykter) hva skjermstørrelsen er på tlf denne tråden handler om.

Jeg kommer stadig ikke fra å savne en androidtlf.

Alternativene for meg er da Samsung Gal S4 og Sony experia Z.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Og det enda mindre ordet som kommer til å gi den suksess: WP

Du skjønner det at Androide har snart er på toppen og etter den tid kommer nedoverbakken. For WP har klatreturen akkurat begynt.

Ifølge siste statistikk sank markedsandelen på verdensbasis fra 3,2 til 3,0. Jeg tror ikke at WP kommer til å hevde seg i overskuelig framtid... Hvor mange år skal Nokia holde på med WP uten å oppnå suksess før de begynner å satse på flere hester? Jeg har ingenting imot WP, men nesten alle andre mobilprodusenter foruten Apple satser på flere hester og det med stor suksess.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...