kenny28 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har fått diagnosen adhd og er i opptrapping på Ritalin, jeg sliter med å finne rette dosen Jeg prøver nå 2 doser med 40mg til dagen, totalt 80mg : dette er 40mg tablett(ettermiddagen) og 40 mg kapsel(morning) 40 mg tablett gir litt virkning, mens 40 mg kapsel ingen virkning Jeg er og litt nysjerrig på hva dere andre bruker, da tenker jeg på type medisin og mengde og hvor mange doser ? Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Av nysgjerigghet, som en slags digresjon: føler du selv at du er hyperaktiv? Jeg har lenge lurt på om jeg har ADHD/ADD, men har ikke lyst på en slik diagnose av åpenbare grunner. Kunne du sagt kort hva slags symptomer du har opplevd? Lenke til kommentar
S0L Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg bruker Concerta (56mg) og har Ritalin (10mg) som jeg eventuelt "fyller på med" i løpet av dagen. Jeg ville snakket litt med min lege/psykiater, og eventuelt sett på effekten av Concerta el Strattera sett opp mot Ritalin? For meg var det en forskjell der, som gjorde at jeg trengte en mindre mengde totalt - som opplevdes som mye mer effektivt. Men: Snakk med doktoren. Og husk at medisinering ikke fungerer for alle, og aldri utgjør mirakler Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Ritalin kapsler. 40mg morgen og 30mg 6 timer senere. Begynte i januar i år. Selv merker jeg ikke stor virkning, men de rundt meg merker. Adhd er såå mye mer en å være hyper. 1 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg spiser ritalin piller, 120mg daglig, øker på litt under stressende situasjoner. Jeg tar 10mg piller fordi de virker nesten med en gang, og jeg da kan regulere igjennom dagen hva jeg trenger. Jeg ligger til vanlig på 120mg med avtale om dette av lege. Det hender jeg tar bare 80mg, det henter også jeg er på 160-180mg, Jeg er ikke hyperaktiv, men sliter veldig med sinne og konsentrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå