Gå til innhold

Nettleie til besvær


Anbefalte innlegg

I slutten av mai var jeg i kontakt med strømleverandøren, og i henhold til deres nettside skal jeg kunne melde flytting/si opp strømleveranse fra dem - og de skal også ordne opp med de som ordner nettleie.

 

Alt i skjønneste orden tenkte jeg, etter å ha levert en siste strømmåling, navn og nummer på den som skulle flytte inn i leiligheten jeg flyttet fra.

 

Rett etter jeg flyttet inn i ny leilighet, i en annen by mange timer unna den forrige, bestilte jeg strøm fra Fjordkraft. De, i likhet med den forrige leverandøren, viser til at

Melder du flytting til Fjordkraft trenger du ikke kontakte netteier, vi ordner alt.

Så fint!

 

 

Nå en måned senere får jeg en SMS om at jeg må lese av strømmåleren i leiligheten jeg har flyttet fra.

 

Jeg skrev straks en mail til dem hvor jeg forklarte at jeg hadde vært kunde hos Trondheim Kraft, hvor det står på deres nettside at jeg trenger bare å gå gjennom skjemaet deres, og de ordner resten - inkludert dette med nettleie. Videre henviste jeg til både min tidligere utleier/huseier og ny leietaker med navn og nummer. Jeg anmodet dem om å ta kontakt med en av disse for den informasjonen de trengte.

 

 

I retur fikk jeg svar om at jeg er ansvarlig for å si opp nettleien. Og om ikke strømmåleren blir avlest innen utgangen av måneden, vil de stenge strømtilførselen til leiligheten - og i tillegg fakturere meg ~ 1.700,- for det. Regner også med at de mener jeg skal betale for nettleien - til tross for at jeg ikke bor der.

 

Uaktuelt!

 

 

Jeg har aldri bedt om å bli kunde hos nettleieren - og jeg antar det må ha skjedd automatisk når jeg bestilte strømabonnementet hos Trondheim Kraft - og det har aldri falt meg inn at jeg måtte kontakte nettleverandøren for å si opp dette. Nettsiden til nettleieleverandøren er ikke spesielt oversiktlige, og de eneste flytteskjemaene der er for å fortsette å være kunde hos dem - ikke overføre til ny kunde.

 

 

Jeg har via Trondheim Kraft sin chat support fått bekreftet at alt skulle være i orden - både hos dem selv og hos nettleverandøren - men sistnevnte gir seg ikke.

 

Jeg har derfor sendt dem en kopi av samtalen jeg hadde med chat support (jeg liker å ha ting håndfast i skriftform, derav kommunikasjonsformen) - og håper dette løser seg.

 

 

Hva i alle dager kan jeg gjøre?

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...