Gå til innhold

Mistet min notebook i bakken :(

Anbefalte innlegg

Var uheldig og mistet min notebook i bakken i går kveld, og når jeg nå forsøker å slå den på får jeg bare denne feilmeldingen:

"a disk read error occured

press Ctrl + Alt + Del to restart"

Uansett hvor mange ganger jeg restarter så kommer den samme feilmeldingen opp. Kan den ha "mistet kontakten" med harddisken som en følge av smellen, eller andre "kontakter" som kan ha blitt brutt? Eller har harddisken blitt slått ihjel? (Var ikke en veldig kraftig smell den fikk).

Tenker å prøve meg litt frem selv før jeg evt. må sende den til reperasjon..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var uheldig og mistet min notebook i bakken i går kveld, og når jeg nå forsøker å slå den på får jeg bare denne feilmeldingen:

"a disk read error occured

press Ctrl + Alt + Del to restart"

Uansett hvor mange ganger jeg restarter så kommer den samme feilmeldingen opp. Kan den ha "mistet kontakten" med harddisken som en følge av smellen, eller andre "kontakter" som kan ha blitt brutt? Eller har harddisken blitt slått ihjel? (Var ikke en veldig kraftig smell den fikk).

Tenker å prøve meg litt frem selv før jeg evt. må sende den til reperasjon..

Det er harddisken som er ødelagt. Eller harddisken trenger ikke å være ødelagt det kan være at harddisken har rørt litt på seg slik at den ikke har skikkelig kontakt. så er nok bare harddisken som tuller litt :p

Lenke til kommentar

Det er harddisken som er ødelagt. Eller harddisken trenger ikke å være ødelagt det kan være at harddisken har rørt litt på seg slik at den ikke har skikkelig kontakt. så er nok bare harddisken som tuller litt :p

Ødelagt/skadet harddisk er nok tilfelle her.

Jepp, takk for svar! :)

Ikke gjør noe som hindrer deg i å få reparert den bare.

Neida, du har et godt poeng! Tenker jeg sender den på reperasjon jeg, for å vere på den sikre siden! Visst det er sånn at harddisken har flyttet på seg så får nok ikke jeg til å fikse det uten å gjøre mer skade uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...