HawkeyeFtw Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Hei, har tenkt å klage på eksamenskarakteren min i norsk. Lurer på hvordan jeg gjør dette? Har lest litt om det, men forsatt litt usikker. Har forstått det slike at jeg skal sende klagen til skolen min og at det ikke trengs en begrunnelse på hvorfor jeg vil klage. Men det jeg lurer på er hvordan skal jeg kontakte skolen? Er det bare å sende mail? Lenke til kommentar
lilepija Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Bare ring skolen du har tatt eksamen ved, så får du den infoen du trenger hos dem. men gjør det i dag. JO raskere jo bedre. Lykke til Lenke til kommentar
V_B Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Vil anbefale å be om begrunnelse også.! Det kan hjelpe deg å avdekke småting som du kan forbedre neste gang du har eksamen Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Vil anbefale å be om begrunnelse også.! Det kan hjelpe deg å avdekke småting som du kan forbedre neste gang du har eksamen Jeg tror ikke at man kan gjøre det. Alle jeg har snakket med, som har klagd, har ikke begrunnet. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg klagde på en privatisteksamen forrige runde (i høst), da sendte jeg bare en mail til skolen jeg tok eksamenen på og skrev "jeg ønsker å klage på min eksamen i *fagkode*". Tok jævlig lang tid å få svar though, rundt to måneder. Lenke til kommentar
Fredtu24 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg klagde på eksamen i fjor (vår), fikk svar like før jul... Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Det går an å be om hurtigbehandling av klagen. Lenke til kommentar
thiho Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Når er det 3 vgs får beskjed om klagen sin? Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Det kommer gjerne an på skolen, men fellesnevneren er at du må gi beskjed. Det lønner seg, for mest mulig fortgang, å dra ned på skolen og si fra på kontoret/resepsjonen. Da får man gjerne et skjema man fyller ut med fagkode osv, og som man signerer. Etter en tid får du svar, gjerne per post. Dersom du leverer inn klagen før en gitt dato (som jeg ikke husker), er det å betrakte som en klage som skal ha hurtigbehandling, altså at du skal få svar så fort at en ev. endring i karakter får være med når du skal søke høyere studier. Jeg mener det ikke skal være nødvendig å be om at klagen skal hurtigbehandles, men dette kan du høre om når du leverer klagen. Det er ikke nødvendig å begrunne en klage, en klage er egentlig bare at du ber om at en annen sensor skal rette besvarelsen din. Du får en begrunnelse for denne nye karakteren. Endret 30. juni 2013 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå