Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Får ikke logget på Yahoo borte. Får jeg gjort det hjemme igjen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått et problem med Yahoo-kontoen min som jeg håper noen her kan svare på, gjerne noen som har hatt liknende problem selv.

Jeg reiste bort til Sverige for et par dager siden, og skal väre her i 10 dager til. Jeg har min egen datamaskin hjemme, og bruker derfor den felles-datamaskinen som befinner seg på campingplassen her. Derfor skriver jeg nå på et svensk tastatur. Allerede förste dagen prövde jeg å logge på Yahoo-kontoen min. Jeg tastet brukernavn og passord slik jeg forventet i forkant.

Det som skjedde etterpå var starten på dette marerittet. Siden jeg brukte en annen datamaskin enn den jeg vanligvis bruker ble jeg bedt om å svare på det "hemmelige spörsmålet". Det har jeg gjort nå flere forskjellige ganger, alle forsökene er blitt underkjent. Jeg vet svaret på spörsmålet, selvfölgelig. Men jeg kan ha tenkt feil idet jeg svarte på det under registrering, eller jeg kan ha skrevet feil. Så ble jeg bedt om å motta en verifiseringskode til enten mobil eller en alternativ (ikke-Yahoo) e-postadresse. Selv hadde jeg en annen Yahoo-adresse som jeg tok kontakt med Yahoo! Costumer Care på. Av en eller annen grunn fikk jeg logget på denne uten problemer. Kanskje fordi jeg ikke bruker den så ofte...?

Jeg hadde ikke noe mobilnummer knyttet til kontoen. Og den e-postadressen som var knyttet til Yahoo-kontoen er en jeg ikke har brukt på utallige år. Jeg prövde först å logge på denne, men uten hell, siden jeg verken husket passordet eller visste om den kontoen fortsatt var operativ. Jeg tok kontakt med Telenor som var veldig behjelpelige med å åpne kontoen igjen, så nå kan jeg motta verifiseringskoden jeg trenger.

Men problemene mine har ikke nödvendigvis stoppet der. Det tar minst 10 minutter för jeg mottar koden. Så skriver jeg den inn på Yahoo-innloggingen. Koden blir tilsynelatende godkjent. Men etter hvert blir jeg bedt om å motta en kode igjen, fordi jeg sitter ved en ukjent maskin. For andre gang velger jeg å få tilsendt en kode, vente 10 minutter på denne, og taster inn denne også, for bare å bli bedt om å få tilsendt nok en kode. Man skulle nesten tro at innen de 10 minuttene jeg venter på en kode, så "glemmer" Yahoo at jeg allerede har bedt om den forrige.

Jeg har tidligere brukt både den ene og den andre datamaskinen til å logge på Yahoo-kontoen min uten liknende problemer. Jeg skaffet meg en ny datamaskin for bare 4-5 måneder siden, og tydeligvis er det ikke meningen nå at jeg skal bruke Yahoo-kontoen min på noen andre maskiner, hvis jeg noengang får tilgang til den igjen. Det virker logisk ifölge oppfatningen at jeg får logget på Yahoo igjen når jeg kommer hjem og sitter ved den vanlige datamaskinen. Men jeg er ikke sikker på at det er så enkelt, selv om det gis inntrykk av det.

Kan noen som har opplevd liknende selv bekrefte at jeg får logget på igjen hjemme? Men selv om jeg får logget på igjen hjemme denne gangen... det ligger jo i kortene at jeg en eller annen gang må kjöpe en ny datamaskin (kanskje den gamle slutter helt å virke i forkant). Eller at jeg kanskje vil skifte nettleverandör. Hvordan vil dette påvirke innloggingen til Yahoo?

Disse spörsmålene stilte jeg også på e-post til Yahoo! Costumer Care. Men de svarte selvfölgelig ikke på noen av dem. De ville at jeg skulle ringe telefon (866) XXX-XXXX. Dette koster sikkert en formue å ringe, og jeg må sikkert snakke engelsk. Noe jeg i utgangspunktet kan, men jeg tviler på at alt er så lett over telefon.

Men på forhånd takk til alle relevante svar jeg måtte få her inne...

Endret av Atle K.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...