Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ny eller nesten ny Stor 7 seter med 4WD

Anbefalte innlegg

Ved utltralyd, viser det seg at vi venter tvillinger i des 2013. Med to barn fra før vil vi nå bli 6 i familien. Touranen som vi har skal byttes uansett, da vi har store problem med å komme opp på hytta på vinterstid, dvs de siste 600 meter må vi ofte styre med kjettinger og spinne oppover så bare malingen fyker fra skjerm og hjulbuer.

Så mitt krav til bil er: 7 seter, 4WD, romslig ( grunnet tvillingvogn og noe bagasje) og maks 500K

Ser helst ny eller nesten ny bil blir aktuell.

Prøvelånte en Pathfinder i helgen fra forhandler (2007 mod) dekket behovet det, men var litt traktor, samt et heftig dieselforbruk, og eldre en jeg tenker, men ikke avskrevet ennå.

Fått tilbud på ny Outlander, men tror de blir litt små, men hvis jeg kan klare meg med den, er vel den som er nest aktuell (selv om det sikker er en kjedelig bil)

Noen som har tids eller råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Caravelle frister ikke, blir litt buss. Men for all del, har ikke testet de ut. Sharan er aktuell de, har og inntrykk av sharaneiere er fornøyde med bilen. Men så er det å betale en halv milion formen litt stor Golf. Men må nok kikkes nærmere på.

Er det noen som har vært i samme situasjon, og har gått opp løypen og konkludert. Dvs hva er den bilen ( 7 seter 4x4) som du får mest bil for, og som dekker behovene mer eller mindre fullt ut?

Lenke til kommentar

Jeg har mange gode minner fra bilferier med to generasjoner Caravelle. God plass til de voksne, tre (og fire) unger og alt rælet deres, og øvrig bagasje. Alle sitter godt i store, ordentlige seter, også skrale besteforeldre når de skal være med. Tar man ut setene har man plass til både sykler og moped når den tid kommer. Caravelle er kanskje ingen sportsbil, men det er neimen ikke Sharan heller. Når folk går for sistnevnte type, er det kanskje fordi de forventer et godt kompromiss, men det er rett og slett ikke tilfelle - bilen er verken fugl eller fisk på noen måte. Dårligere seter, mye dårligere plass, ikke så mye bedre kjøreegenskaper at det er noe å snakke om. Jeg skjønner ikke at familier med mer enn to barn går for MPV- hvis ikke garasjen deres er uvanlig lav, da.

Ikke tenk "buss". Du er snart firebarnsfar, det er ingen som kommer til å bli imponert av bilen din på mange år uansett.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det der KIA-greiene kommer vel ikke med god fremkomlighet? Caravelle får jeg ikke konen med på, ho er for forfengelig. Volvo XC90, hvis vi går ned til 2008 mod, noen som har brukererfaringer med de? Velter jo inn på bruktmarkede og har jo vært en ganske pop bil i Norge en årrekke.

Lenke til kommentar

Prøvelånte en Pathfinder i helgen fra forhandler (2007 mod) dekket behovet det, men var litt traktor, samt et heftig dieselforbruk, og eldre en jeg tenker, men ikke avskrevet ennå.

Automatkasse og vannrett gasspedal?

Kjørte pathfinder i 3 år som arbeidsbil og kan si at jeg ikke kjenner meg igjen når det kommer til dieselforbruket. Og jeg trakk som regel rundt på henger med masse stål i.

Lenke til kommentar

Automatkasse og vannrett gasspedal?

Kjørte pathfinder i 3 år som arbeidsbil og kan si at jeg ikke kjenner meg igjen når det kommer til dieselforbruket. Og jeg trakk som regel rundt på henger med masse stål i.

Nå brukte jeg bilen kun en helg,og to turer t/r Sandnes - Sirdal, og kun registrert forbruket på bilens eget målesystem, og det sa mellom

12,3 - 12,9 pr 100 km Muligens det er feil, da ned fra dalen, er det mye nedover, hvor en ligger å daller i 1500 omdreininger over lenger tid.

Ellers kjørte jeg fint oppover og, normal fin kjøring. er jo ikke noe racer, så ikke vits i å dra på :-)

Men som sagt, så liker jeg godt Pathfinder, men er litt voldsomt å betale 450.000,- for en 2007 mod, som er kjørt 118.000 km.

Ford Galaxy kommer vel ikke som 4x4? (mener å ha sjekket det tidligere, for da hadde nok de vært aktuelle)

var sikker en stund det skulle bli en Outlander, men pga plassen tror jeg nå det blir en XC90, skal kikke på en på lørdag (en kompis som har en 2008 mod)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...