Gå til innhold

Støy eller "støy"?

8igby

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker for første gang på å komme meg over på vannkjøling, og med mulighetene for utvidelse og enkel montering kom denne raskt oppover listen min: http://www.hardware.no/artikler/cooler-master-eisberg-240l-prestige/133337

Det eneste som bekymrer meg er at testerne påstår at den støyer. Dette er litt kjipt, siden forsvaret ovenfor samboeren min på å bruke penger og tid på dette er at hun vil få det roligere på soverommet. Jeg regner med at dette uansett vil bli roligere enn de noe overivrige viftene som suser og går der i dag, men hvis damen blir holdt våken av pumpestøy eller lignende blir jeg nok ikke en populær mann.

Spørsmålet er altså: Er disse verdiene (37,3 dBA max viftestøy og 34,5 dBA pumpestøy) egentlig noe å snakke om? Jeg skjønner jo at det er høyere enn andre løsninger, men er det snakk om "bittelitt høyere enn det du egentlig ikke hører" eller er det snakk om at man burde bruke hørselvern? Håper noen kan svare, gjerne med noen treffende eksempler. Det ville jo vært stjernetreff hvis noen har et slikt system og en lydvar kjæreste som kan berolige meg her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...