GeirGrusom Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg trodde tesselerering var fantastisk fordi det tillater sanntids deformasjon?Dette med fjellet (tror jeg) har vært mulig i lang, lang tid uten at det var særlig hokus pokus ved det. Tesselering er ikke deformasjon. Tesselering er å øke antall triangler etter et gitt uttrykk. Det skal øke detaljnivået. Fordelen med Direct3D 11 er at tesselation skjer utelukkende i hardware. I Direct3D 10 kunne man få software tesselation gjennom geometry shaderen, og før dette igjen tesselation gjennom ren software. Det som derimot har vært langt vanligere for dette er geometry mipmaps (World of Warcraft og lignende) som fungerer andre veien: man tar vekk detaljer dess lenger vekk man kommer. Det har også vært vanlig at man lager en modell i 2-4 forskjellige detaljnivåer avhengig av hvor langt unna den er (ettersom man kan fjerne informasjon uten at det synes på avstand) noe som geometry mipmpaps mer eller mindre gjør, bare over et sømløst terreng. Tesselation derimot har et eller annet datasett av triangler som den skal tesselere utifra et uttrykk eller annet datasett. Dermed kan den får et langt bedre og mer sømløst detaljnivå enn tidligere, samt at hele jobben blir gjort av grafikkprosessorens hardware spesifikt laget for akkurat den operasjonen. 2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Tesselering er ikke deformasjon. Og du har selvsagt helt rett. Jeg blandet med dette som jeg har lest hos epicgames, de bare nevner real time tessellation før de så går over til displacement. http://udn.epicgames.com/Three/DevelopmentKitGemsRealTimeDeformation.html Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Nå jeg så jeg forskjell med tesseleringen: Er mere humper og ujevnheter her og der. Men det så ikke mer realistisk ut. Finnes jo fjell som ser rimelige flate og strake. Vel forskjellen er at nå er ikke alle fjell flate, det er faktisk mulig å få inn fjell som er skikkelig ujevnt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 "Glem PS4 og XB1 - den nye spillmotoren kommer blant annet til PS4 og XB1" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 "Glem Xbox One og PS 4, det er fortsatt PC-en som er kongen på haugen" Hva mener du med denne uttalelsen egentlig? Lurer bare litt på hvor du tar denne konklusjonen ut av? Eller er det bare Smedsrud's egen oppfatning? Er vel ikke så mye å lure på? PC yter bedre og har bedre grafikk. Er vel det han mener. AtW Lenke til kommentar
C.. Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Dette virker veldig lovende og gleder meg veldig til 1. november! Blir artig å se hvordan den nye Frostbyte-teknologien fungerer i Battlefield 4, jo mer realistisk desto bedre spillopplevelse. Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 "Glem Xbox One og PS 4, det er fortsatt PC-en som er kongen på haugen"Hva mener du med denne uttalelsen egentlig?Lurer bare litt på hvor du tar denne konklusjonen ut av?Eller er det bare Smedsrud's egen oppfatning? Han mener vel det han sier, PC'en har potensielt bedre grafikk, oppløsning, kontrollere etc. Prøv å skyte fiender i battlefield med en mus kontra en håndkontroller, kan ikke sammenlignes. Og med "fortsatt" mener han vel også det faktum at slik har det vært i alle år og at Xbox One eller PS 4 ikke endrer på noe av dette. 2 Lenke til kommentar
Sandnessen Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Frostbite 3 har IKKE vært under utvikling siden 2006.Frostbite har vært under utvikling siden 2006 (Det han sier i videoen) og er nå i versjon 3.Og si det første indikerer en form for PR sensasjons hyping om at de har jobbet ekstra lenge med noe, parallelt med tidligere versjoner, som først er ferdig nå. Det er ikke tilfellet.AKIRA Det fikk jeg. Gleder meg. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Så en PC med x antall ganger kraftigere HW enn konsollene kan få spill som ser bedre ut enn en konsollene?Nå har jeg hørt det og. Velkommen etter. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Dette virker veldig lovende og gleder meg veldig til 1. november! Blir artig å se hvordan den nye Frostbyte-teknologien fungerer i Battlefield 4, jo mer realistisk desto bedre spillopplevelse. Ikke nødvendigvis, et spill skal jo være underholding og ikke et speilbilde av virkeligheten. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Ikke nødvendigvis, et spill skal jo være underholding og ikke et speilbilde av virkeligheten. Så klart ikke, men personlig liker jeg at spill som er realistiske og synes det gir en veldig posestiv og underholderne spillopplevelse. Det går på smak og behag Endret 26. juni 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Da blir det sparing til 700-serien i SLi ^^ Lenke til kommentar
Liquicity Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Grafikk har egentlig svært lite å si for ett spill. Jeg skal innrømme jeg har problemer med "1995-grafikk", men det er selvfølgelig historie, atmosfære, karakterer mm. som har noe å si angående hvor bra spillet er. Men selvfølgelig, og for all del, desto bedre grafikk desto bedre. Og jeg er naturligvis enig i at totalopplevelsen blir bedre desto mer realistisk alt ser ut. Ser fram til å prøve forskjellige spill på denne motoren! Lenke til kommentar
C.. Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Sant det du sier der. Jeg har hatt uttalige timer med CS 1.6 og det er ikke akkurat kjent for noen god grafikk, men er vel kanskje det beste FPS spillet jeg noengang har spilt og det jeg har kost meg mest med i lengden. Til tross for at jeg nå de siste årene har blitt mer fan av spill med høy grafikk og gode detaljer som for eksempel Battlefield så denne nye motoren vil forhåpentligvis gjøre spillopplevelsen for min del enda bedre. Endret 26. juni 2013 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Moridin82 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Godt at Dragon age kommer frost3 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Og selvfølgelig lens flare....Mine billigste briller gir meg ikke den effekten når jeg ser mot solen.. Ta hintet Dice. Er en masse "vakre" kamera effekter jeg skrur av i spill grunnet at de er mer irriterende enn spennende. Savner samme følelsen man fikk når spill gikk fra DX7 til DX8, himla forskjell der alene. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 "Normalt har man skapt detaljer på flate overflater i spill ved å jukse med fargene, slik at det skal se ut som om et objekt er detaljert og har dybde, uten at det egentlig har det. " Normalt har man brukt "normalmaps" til nettopp dette. Samt kanskje "lightmaps" i tillegg. Lenke til kommentar
krihan Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 kan vel ikke si at jeg gleder meg noe mindre til BF4 nå som jeg har sett hvor pent spillet kommer til og bli. Lenke til kommentar
heinek1 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Ser virkelig flott ut med frostbite 3. Noen med peiling på hvor mye motoren kommer til å kreve av maskina?Er BF4 totalt urealistisk i 4k med nyeste grafikkort i SLI/crossfire i november? Dropp kravet ditt til 4K, og skaff deg heller PS4 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvis du hadde fulgt med så har DICE sagt at e-sport har de tatt på alvor denne gangen(hvor mange ganger skal til?). Dermed commander mode og spectator mode. Og det er løgn. De sa akkurat det samme om BF3. Alt vi fikk var en haug av premium elite shit og DLCs. http://mp1st.com/2012/05/09/battlefield-3-dice-hasnt-forgotten-about-esports-more-on-battlerecorder-and-spectator-mode/ http://www.progamingtours.net/esport/bf3-world-conquest-never-happened.html Spillet vil aldri bli en eSporttilttel med tilfeldige elementer som: Supression som rewarder den som skyter mot(merk:ikke direkte hit) en annen spiller. Elendig våpenbalance og 'perks' Lens flare og fullstending bluret skjerm.. nuff said Netcode som suger. Clientside hitreg og at all physics synces med serveren. Blir moro med homing bullets som treffer deg bak vegger. Ingen mod tools. For å nevne noen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå