ATWindsor Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig, i dagens Norge, at en så viktig avgjørelse som hvor man skal sykle blir overlatt til helt tlfeldige syklister. Politikerne vet best, og bør bestemme hvor alle syklistene skal sykle, om det i det hele tatt er forsvarlig å la noen utsette seg for en slik fare for eget liv og helse med de påfølgende kostnader dette fører til for samfunnet! Det er tross alt resten av samfunnet som betaler regninga for deres risikofylt adfersel. Ettersom syklistene er i mindretall, så har de ikke noe de skulle ha sagt. Kan du ikke spare oss for den politiske agendaen din i det aller minste i slike enkeltsaker. Man blir litt lei av dette liberalist-pisspreiket når det dukker opp overalt. AtW 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Kan du ikke spare oss for den politiske agendaen din i det aller minste i slike enkeltsaker. Man blir litt lei av dette liberalist-pisspreiket når det dukker opp overalt. AtW Man blir mer lei av det autoritære Stats-pisspreiket når det dukker opp overalt. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 om det i det hele tatt er forsvarlig å la noen utsette seg for en slik fare for eget liv og helse med de påfølgende kostnader dette fører til for samfunnet! Det er tross alt resten av samfunnet som betaler regninga for deres risikofylt adfersel. Ettersom syklistene er i mindretall, så har de ikke noe de skulle ha sagt. Samfunnet sparer mye penger på mindre veislitasje, mindre forurensing, mindre helseproblemer (sykling er sunt), mindre skrapmetall osv... Så i verste fall går det opp i opp. Og de fleste syklister bedriver ikke risikofylt advarsel, det er bare noe du tror fordi du ser det du vil se som sykkelhater 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 (endret) Provokasjonen er jo den at når der sykler en syklist under fartsgrensen og det er ikke mulig å kjøre forbi uten at det oppstår farlige situasjoner. Da sinker de trafikken og provokasjon oppstår. Dette er ingen provokasjon, det er jo bare for bilisten å vente til han kan kjøre forbi. Den samme situasjonen kan oppstå med traktorer og mopeder, men da er det få eller ingen som syter om "provokasjon" Alle har lik rett til å bruke veien. De fleste syklister har jo også bil eller motorsykkel, og betaler derfor også veiavgift. Endret 1. juli 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Joda det er bra med syklister sånn sett, men mopeder sliter ikke noe på veiene heller, men jeg mener igrunn bare at det er bedre at de sykler på fortauet. Jeg kunne godt syklet selv også, men et kollektivtilbud må være tilstede først da, for folk kan ikke selge bilen å ikke komme seg til jobb i mellomtiden Hvorfor ikke sykle på jobb ? Om du ikke ønsker å bli varm og svett når du kommer på jobb, så fins det sykler med elektrisk hjelpemotor som du kan kjøpe. De fleste av disse tar deg opp i en fart av 25 kmt uten at du anstrenger deg, og det er fortere enn du kommer fram med bil om morgenen uansett. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Sykkel med elektrisk motor ja, de er moro de. Synd ikke alle forstår at de finnes. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Og løsningen er å lage dedikerte sykkelfelt som alle andre land. Nei jeg har sett plenty av "sports syklister" som konsekvent sykler på veien selv om det er sykkelfelt 30 cm til høyre for dem. Kanskje jeg skal begynne å stå på ski midt i veien også. Så kan jeg bruke samme "argumentene" som syklistene om at "veien er for alle" Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Nei jeg har sett plenty av "sports syklister" som konsekvent sykler på veien selv om det er sykkelfelt 30 cm til høyre for dem. Kanskje jeg skal begynne å stå på ski midt i veien også. Så kan jeg bruke samme "argumentene" som syklistene om at "veien er for alle" Tror de aller fleste bruker sykkelfelt hvis det finnes et sykkelfelt. Problemet er at det svært sjeldent finnes sykkelfelt på norske veier. Nei, du kan ikke stå på ski midt i veien fordi der er det ikke snø. Finn deg et bedre eksempel. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Tror de aller fleste bruker sykkelfelt hvis det finnes et sykkelfelt. Problemet er at det svært sjeldent finnes sykkelfelt på norske veier. Nei, du kan ikke stå på ski midt i veien fordi der er det ikke snø. Finn deg et bedre eksempel. Nei. Ikke snø på veien? Har du kjørt på norske landeveier i nordnorge om vinteren? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor ikke sykle på jobb ? Om du ikke ønsker å bli varm og svett når du kommer på jobb, så fins det sykler med elektrisk hjelpemotor som du kan kjøpe. De fleste av disse tar deg opp i en fart av 25 kmt uten at du anstrenger deg, og det er fortere enn du kommer fram med bil om morgenen uansett. Har en slik sykkel - type el - som jeg har brukt til jobb en gang. 25 km/t er ikke nok for oss i kondomdress. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har en slik sykkel - type el - som jeg har brukt til jobb en gang. 25 km/t er ikke nok for oss i kondomdress. Nei, men de i kondomdress kan jo kjøpe en annen sykkel. Jeg er helt enig i at når du kan få 30- 40 kmt eller mer på en vanlig sykkel, så er det ikke noen vits i å kjøpe el- sykkel, dvs hvis du da ikke er redd for å bli svett. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Nei. Ikke snø på veien? Har du kjørt på norske landeveier i nordnorge om vinteren? Ski regnes som gående. Rulleski altså. Da vil jeg tru langrennski gjør det også. Så da må du følge reglene i forhold til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå