van der Her Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hei, "Samsung 13,3" Ultrabook 7-serie NP740U3E" koster 4990,- hos Lefdal. er ikke dette en ganske rimelig pris for pc'en? Mine datakunnskaper er ikke noe å skryte av, og jeg vet det skjer det skjer en del på den "bærebare" fronten om dagen, og fremover. Jeg lurer på om dette er noe å slå til på, eller om jeg lar meg lure litt for lett? I utgangspunktet er jeg villig til å bruke ca 8000 på ny pc, men det betyr ikke at jeg må bruke dette beløpet. Jeg er interessert i mye PC for pengene, og kravene mine er ikke store. Eneste kravet er at den skal klare streaming (nett-tv etc.) uten problemer, og klare fremtidens simple FM-spill. Ellers skal computeren brukes til div språkprogrammer, da jeg bruker mye fritid på å lære meg språk Er på utkikk etter tynne, lette pc'er, med god batteritid. Innspill? Hvor mye vil det være verdt for meg å legge mer penger på bordet for en en pc som er bedre enn denne? Å feks betale 5000 kr mer for en PC som bare er litt "bedre", er noe som i utgangspunktet ikke viktig for meg. Men, er selvfølgelig også interessert i en PC som kan holde noen år, er lei av å kjøpe søppel. På forhånd, takk!! Lenke til kommentar
benjibaloo Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 http://www.dinside.no/917167/lurt-aa-vente-med-aa-kjope-pc Lenke til kommentar
technicality Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hadde nok sittet på gjerdet litt til ja... Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det stemmer at Haswell kommer snart, men tilbudet på den Samsungen er alikevel såpass bra at jeg tviler på at du vil finne ett bedre tilbud før om en god stund. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Regner med at det er den som har kun 128gb lagring, minst 10 av dem går med på windows, så kan fort bli litt lite plass, men hvis det kun er surfepc funker den fett:) Lenke til kommentar
jonny Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Tja... spørs vel hva du bruker disken til. Selv har jeg mer enn 67 GB ledig på min 128 GB SSD, og har da Windows 8 Home og en god del programmer installert. Hvis du skal ha mye video, spill, musikk og bilder på maskinen, fyller du fort opp 128 GB. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Kan evt sette inn en 256 gb disk og sette den andre i en annen pc hvis det blir for lite:) Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 http://www.dinside.n...med-aa-kjope-pc Som jeg skrev, jeg kan for lite om dette. Blir som å lime inn en haug med paragrafer fra loven å be meg å tolke en straffesak. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Kort sagt sier artikkelen at det snart kommer nye PCer med bedre batteritid, som vil være litt bedre egnet til å kjøre nyere spill enn dagens PC-modeller, til noenlunde samme pris som dagens PCer. Når det er sagt; den nevnte PCen til salgs hos Lefdal er veldig billig, normal pris er ca. 8000. Hvis spill er uviktig og det holder med 5-6 timers batteritid hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den... Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Kort sagt sier artikkelen at det snart kommer nye PCer med bedre batteritid, som vil være litt bedre egnet til å kjøre nyere spill enn dagens PC-modeller, til noenlunde samme pris som dagens PCer. Når det er sagt; den nevnte PCen til salgs hos Lefdal er veldig billig, normal pris er ca. 8000. Hvis spill er uviktig og det holder med 5-6 timers batteritid hadde jeg ikke nølt med å kjøpe den... Takker :-) Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) http://www.dinside.n...med-aa-kjope-pc De begynner å få dårlig tid om de skal rekke det innen juni... Skal kjøpe ultrabook selv, men jeg venter på Haswell. Leste en test av en Acer ultrabook med Haswell et sted og der var batteritiden doblet fra Ivy Bridge. 10 timer med video mot fem hos Ivy Bridge er et stort pluss her igården hvertfall. Edit: Det var unektelig et godt tilbud forresten. Full HD, SSD, god cpu, intel hd4000, mye ram og touch for fem høvdinger. Nesten så jeg slår til sjæl jo Endret 25. juni 2013 av Audun0505 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Dobbelt så lang batteritid tror jeg kanskje er å ta litt hardt i, men det er nok mye bedre enn forrige generasjon. AnandTech testet nyeste MacBook Air, og den har rundt 60% bedre batteritid enn 2012-modellen. Kan godt være Apple har klart å få på plass et bedre batteri i den nyeste modellen, ikke vet jeg, men det er helt klart et godt argument for å vente... Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Dobbelt så lang batteritid tror jeg kanskje er å ta litt hardt i, men det er nok mye bedre enn forrige generasjon. AnandTech testet nyeste MacBook Air, og den har rundt 60% bedre batteritid enn 2012-modellen. Kan godt være Apple har klart å få på plass et bedre batteri i den nyeste modellen, ikke vet jeg, men det er helt klart et godt argument for å vente... Ved lett bruk/websurfing gir Haswell 57% lenger batterilevetid. Ivy'en her er dog noe sterkere enn Haswellen, så det blir ikke helt riktig spør du meg. er forresten test av PCen som det snakkes om i tråden. Seks timer (som de oppgir i videoen) ved normalt bruk er veldig bra for en såpass kraftig ultrabook med touch Endret 26. juni 2013 av Audun0505 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Der varer jo batteriet til maskinen med i7-4500U 110% lenger enn batteriet til maskinen med i7-3517U... Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Der varer jo batteriet til maskinen med i7-4500U 110% lenger enn batteriet til maskinen med i7-3517U... Ja, hva fææn surrer jeg med... Tror jeg mente at Ivy yter 57% av Haswell i den testen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå