Muffinrex Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Heisann, jeg har en kamerat som har litt problemer med sin nylig innkjøpte Komplett-PC. Han får rett og slett ikke bilde på skjermen sin. Han har forsøkt og kople opp med både DVI-D, HDMI og VGA uten hell. Før jeg forklarer nærmere: hva kan være problemet? Rams opp alle mulige grunner, så er du til god hjelp Lenke til kommentar
code Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Slår dataen seg av etter boot? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Må nesten ha litt mer info. Er den selvbygd.? Starter maskinen i det hele tatt.? (vifter går rundt?) Maskinvare.? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Cpu starter ikke er alltid nummer 1 grunn samlet i disse postene om selvbygde pc med tittelen "ikke noe bilde , alle vifter starter ". Flere årsaker hvor de to mest hyppige er power kabel fra psu til hk som mangler for cpu_pwr og feilmontert cpu/heatsink. Etter dette kommer det i perioder (perioder ved nye cpu lanseringer) hovedkort har ikke støtte for installert cpu type. Så er ulike kortslutninger grunnet feilmontasje av hovedkort/kjøler i kabinett (som manglende, feilplasserte eller for mange avstands stykker) , feilpasserte iee1394 og/eller usb for kabinett uttakk. Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Det er da veldig merkelig at en data bygd på Komplett.no skal ha sånne feil, den er ikke selvbygd. Jeg vet ikke så mye om den, vet bare at den er bygget av Komplett, og at han ikke får bilde på skjermen. Jeg skal snakke med ham, oppdaterer tråden senere! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Om pcen er bygd hos komplett er den testet, og opeativsystem er vel også vanligvis installert på ferdig byggede maskiner. Så da må jo det være "bilde på skjermen" , i allefall mens den var i komplett sin disposisjon. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Kobler han i det dedikerte grafikkortet og ikke i hovedkortet? Om du har et dedikert grafikkort, fungerer ikke alltid utgangene i hovedkortet. Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Han sier at han kobler fra skjermkortet, men jeg tror ikke han er helt sikker. Han sier at han ikke har bildeutganger på hovedkortet, men det kunne jeg ikke helt skjønne. Alle hovedkort skal da ha skjermutganger..? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Be han sende deg et bilde av baksiden på kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå