Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kompis får ikke bilde på skjermen

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en kamerat som har litt problemer med sin nylig innkjøpte Komplett-PC. Han får rett og slett ikke bilde på skjermen sin. Han har forsøkt og kople opp med både DVI-D, HDMI og VGA uten hell.

Før jeg forklarer nærmere: hva kan være problemet? Rams opp alle mulige grunner, så er du til god hjelp :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cpu starter ikke er alltid nummer 1 grunn samlet i disse postene om selvbygde pc med tittelen "ikke noe bilde , alle vifter starter ".

Flere årsaker hvor de to mest hyppige er power kabel fra psu til hk som mangler for cpu_pwr og feilmontert cpu/heatsink.

Etter dette kommer det i perioder (perioder ved nye cpu lanseringer) hovedkort har ikke støtte for installert cpu type.

Så er ulike kortslutninger grunnet feilmontasje av hovedkort/kjøler i kabinett (som manglende, feilplasserte eller for mange avstands stykker) , feilpasserte iee1394 og/eller usb for kabinett uttakk.

Lenke til kommentar

Det er da veldig merkelig at en data bygd på Komplett.no skal ha sånne feil, den er ikke selvbygd. Jeg vet ikke så mye om den, vet bare at den er bygget av Komplett, og at han ikke får bilde på skjermen.

Jeg skal snakke med ham, oppdaterer tråden senere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...