DuckDuckGoose Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Sigarettenneren i min Skoda fungerer ikke. Jeg har sjekket sikringen, og den ser ok ut. Har testet med en lader til mobil, men den fungerer ikke. Så nå skal jeg prøve å bytte den selv for å spare 1500,- som verkstedet tar. Men er det noen som har noen tips om hvordan angripe denne utfordringen? Bildet under viser hvor sigarettenneren sitter. Har prøvd å løfte på hele saken, men jeg får den ikke opp. Noen som har tips? (Jeg ser forøvrig at jeg bør gjøre skikkelig rent innvendig også snart...) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Du må vel opp med hele plastdekslet/konsollen som tenneren er festet i. Under tuppen/avpsenningsknappen på håndbrekket ser det ut til å være et plastlokk du kan vippe opp. Der er det nok en feste-skrue eller to. Det er det nok også under girstang-mansjetten hvis du løser denne. I tillegg bruker det å være skruer i aksebeger eller lignedne helt bak på konsollen (hvis denne har det). Hele greia er å finne skruene. De ligger oftest skjult bak ulike deksel/lokk eller på sidene nede ved dørken i bilen. Du kan kjenne på konsollen hvor den fortsatt er fast etterhvert som du løsner skruer og dermed lokalisere hvor du enda har noen skruer igjen å løsne. Når du får konsollen løs vil du kunne "klipse" eller løsne sigarett-tenneren fra undersiden og dermed ta av kontaktene. Koble til den nye, og feste den slik den gamle sto festet. Skru fast alle skruene igjen. Da er du i boks! Tror dette skal være oppskriften. Endret 27. juni 2013 av LiamH 1 Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Du må vel opp med hele plastdekslet/konsollen som tenneren er festet i. Under tuppen/avpsenningsknappen på håndbrekket ser det ut til å være et plastlokk du kan vippe opp. Der er det nok en feste-skrue eller to. Det er det nok også under girstang-mansjetten hvis du løser denne. I tillegg bruker det å være skruer i aksebeger eller lignedne helt bak på konsollen (hvis denne har det). Hele greia er å finne skruene. De ligger oftest skjult bak ulike deksel/lokk eller på sidene nede ved dørken i bilen. Du kan kjenne på konsollen hvor den fortsatt er fast etterhvert som du løsner skruer og dermed lokalisere hvor du enda har noen skruer igjen å løsne. Når du får konsollen løs vil du kunne "klipse" eller løsne sigarett-tenneren fra undersiden og dermed ta av kontaktene. Koble til den nye, og feste den slik den gamle sto festet. Skru fast alle skruene igjen. Da er du i boks! Tror dette skal være oppskriften. Jeg skal prøve det og se hva jeg får til. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå