Gå til innhold

Bærbar PC til studier, ca 5000kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal hjem til Norge i sommer fra studier i utlandet, og har selvfølgelig klart å knuse LCDen på laptoppen. Med tre måneder sommerferie og stasjonær PC på lager i Storbritannia blir det litt abstinenser.

Gammel laptop er en Acer TravelMate 7750G som etter min mening er alt for tung til noe annet enn desktop erstatning (Som forsåvidt er greit nok, det er det den er kjøpt inn til).

Vil ha noe lettere, med noe mindre formfaktor (Ingen numpad f. eks) så jeg kan bli kvitt den forferdelige håndskriften min og heller ta notater på laptoppen.

Har sett på en Samsung 7-serie til 4990 hos Lefdal, men de leverer ikke i Nord Norge, og ellers koster den godt opp i 8000.

13.3" eller 15" skjerm er målet, full HD er selvfølgelig en bonus men ikke nødvendigvis ett krav, grafikk kontroller som kan takle relativt grafisk enkle spill som f. eks Kerbal Space Program er også en bonus. Foretrekker SSD over HDD, operativsystem har lite å si. Touchskjerm er jeg lite interessert i, men hvis PCen kommer med en touchskjerm så sier jeg ikke nei.

Så oppsummert:

• Pris: ~5000kr (Litt bevegelighet, men helst så lite som mulig)
  • Liten Formfaktor (13.3" eller 15")
  • SSD lagring; 64GB eller større
  • Mulighet for spill er en bonus
  • Full HD er en bonus
  • Levering til Nord Norge

På forhånd takk for forslag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var paa Heathrow idag og saa paa laptopper i tax freen. Kjopte en til ~£500. Kom til gaten, aapnet esken og fant en Acer Aspire S7-191 med i5 som saa vidt jeg kan se er verdt langt mer enn den jeg orginalt ville ha, men kunne ikke akkurat gaa glipp av flyet for aa returnere den. Fornoyd saa langt, stort sett bare to klager. Engelsk layout, som mangler hele alfabetet og mye bloatware, saa blir nok en omformatering naar jeg kommer meg hjem.

6 timers ventetid paa Gardemoen blir ihvertfall litt kortere.

Endret av Skyenet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...