Gå til innhold

Swiftech H220 til norge?


Boll1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp den på pixmania da vel. De selger som et norskt firma og må forholde seg til norske regler om reklamasjon og slikt. Pixmania har fått mye pepper for noen år siden, men de virker å ha skjerpet seg etter de fikk ganske mye klager.

 

Kom gjerne med brukererfaringer og resultater hvis du kjøper denne kjøleren :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ebay.com

 

Da kan man iallefall bare glemme garanti og reklamasjon. Noe som faktisk er kjekt å ha. Men er det billig nok inkludert frakt og eventuelt toll og annet tull så er det verdt det :) Men da snakker vi om nærmere halv pris inkludert alt, mener jeg.

 

http://www.frozencpu...rsal_Mount.html

 

230$

 

Uten tvil billigst å kjøpe det fra pixmania.

 

edit:

 

http://www.frozencpu.com/products/18290/ex-wat-242/Swiftech_H220_Compact_Drive_II_Plug-and-Play_Liquid_Cooling_System.html

 

Så på feil :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk på www.ncix.com .. Kan absolutt anbefale den nettsiden, også veldig god kundeservice! Jeg fikk lekasje på den ene jeg kjøpte og det var null stress med garanti/reklamasjon. Det var bare å sende i retur så skulle jeg få ny.

Endret av Bmwtic
Lenke til kommentar

Hvordan var det med frakt og toll fra ncix?

 

EDIT: 95 dollar i frakt? blir litt mye. er oppi 1400kr da og + eventuell toll

 

Jeg havnet på ca 1300,- per stk med alt inkludert når jeg kjøpte. Men husk at du må kjøpe 2x Noctuavifter i tillegg(ca 400,-) for å få den ytelsen du linker til litt lenger oppi her.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk på www.ncix.com .. Kan absolutt anbefale den nettsiden, også veldig god kundeservice! Jeg fikk lekasje på den ene jeg kjøpte og det var null stress med garanti/reklamasjon. Det var bare å sende i retur så skulle jeg få ny.

 

Fikk du lekkasje på Swiftech H220? Ble litt skeptisk nå da jeg trodde det skulle være mer eller mindre null sjanse for lekkasje, byttet ut slanger etc eller skjedde det helt plutselig?

Lenke til kommentar

Fikk du lekkasje på Swiftech H220? Ble litt skeptisk nå da jeg trodde det skulle være mer eller mindre null sjanse for lekkasje, byttet ut slanger etc eller skjedde det helt plutselig?

 

Swiftech var like overraska som meg igrunn. Det skjedde helt plutselig. Så en dag at det lå noen dråper med kjølevæske på skjermkort og strømforsyning :p Den lakk kun under heavy load. Den ene swivel fittingen(trur jeg det heter), stod mest sansynlig bittelitt for langt ute, så når det blei bra med trykk inni der lakk det noen dråper ut. Skal se om jeg finner bilder av det.

 

edit: Link til noen bilder: http://imgur.com/a/nSPyO

 

Når jeg kontaktet Swiftech var de veldig serviceorienterte. De ville egentlig ha enheten tilbake for så å sende meg en ny enhet. Det skjønte at det ville bli litt styr med å sende den tilbake mtp at jeg bor i Norge og at jeg ville være uten kjøler en stund, så de kom med noen tips til hva jeg kunne prøve å gjøre for å hindre lekasjen. Så etter jeg flusha systemet og trykka fittingen godt inn så har den holdt tett siden. Men dette er jo såklart noe som ikke skal skje.

Endret av Bmwtic
Lenke til kommentar

Se der ja, nei det der hadde jeg aldri tippa om et ferdig vannkjølingssett! Hvis jeg eventuelt kjøper så skal sjekke godt over at alle slanger og alt sitter skikkelig, men det er som du sier at det der ikke skal skje. Sett bort fra den hendelsen der, hva synes du om kjølingen? Har hatt lyst på den siden hw.no skrev om den i januar egentlig.

Lenke til kommentar

Trur at hvis du googler forskjellige ferdige vannkjølingssett som lekker så trur jeg du får færrest treff på h220 :) Er igrunn kun meg du finner som har hatt problemet (trur jeg), så jeg ville ikke vært så bekymret for det.

 

Jeg er superfornøyd med jobben den gjør. Med min i7 3820 @4.85ghz ligger jeg på rundt 75ish grader ved bruk av Prime95. Ved vanlig gaming stort sett midt på 60tallet. Jeg bruker da ikke orginalviftene som følger med, men Noctua NF12 i pull config.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser den nå ligger på lager for 1079,- hos pixmania.

 

Dere som diskuterte i juni, har dere anskaffet og er fornøyd med resultatet (eller fremdeles fornøyd for dere som allerede hadde) ?

 

Jeg sitter å setter sammen utkast for ny stasjonær og lurer på å kjøpe dette settet for å kunne utvide til gpu-kjøling senere. Eller burde jeg da heller gå for custom sett og sette opp alt med en gang?

 

Hvis har swiftech H220 og vil utvide til skjermkort, er det da bare å kjøpe vannblokk, litt kabel og fittings og så er pumpen og alt annet i H220 fremdeles nok til å drive det hele?

 

Cheers!

 

Her er oppsettet mitt foreløbig btw: http://www.prisjakt.no/list.php?l=58645&view=l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...