Gå til innhold

[Løst] Nytt headset til musikk, film og spill, hjelp?


Anbefalte innlegg

Har lyst på et nytt headset, er viktig at det er komfortabelt å ha på over lang tid, da jeg sitter mye på PC-en. Hører på musikk stort sett hele tiden mens jeg sitter på PC-en, ser en del film, og spiller litt nå og da, så det bør være et bra allround headset, med mest fokus på musikk. Mest dunk dunk-musikk, så bra bass er et must. Foretrekker heldekkende headsets, og om det lekker lite lyd så er det et stort pluss. La oss for nå si at pris ikke spiller noen rolle.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt søking ser jeg at Beyerdynamic DT770 Pro 80 blir varmt anbefalt av stort sett alle. Hva sier ekspertene?

770 Pro er et godt valg, også ganske fun pris her i Norge på de hodetelefonene.

Har ganske fin bass, med tanke på at du liker "dunk dunk-musikk",

men hvis du ikke har noe godt lydkort hadde jeg også gått til innkjøp på det.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Skal du ha headphones for hovedsaklig musikk vil DT770 være et veldig godt valg, spesielt for "bassheads". (Gaming)headset har elendig lyd sammenlignet med headphones og en mic får du alltids kjøpt utenom(som er bedre enn de på headsets).

For gaming er også DT770 bedre enn et average gamingheadset.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De lærde strides vel om hvor nyttig det er å bumpe en løst tråd, men jeg prøver allikevel. Jeg har også lyst på et Beyerdynamic DT770, men jeg har lest at selv med det og et godt lydkort, så trenger man allikevel en hodetelefonforsterker for å få bra lyd. Jeg har også hørt at ohmen er såpass høy at hodetelefonene blir nærmest ubrukelige på bærbare enheter. Kan noen utdype om dette?

Lenke til kommentar

Sjekk hvor mange ohms headphones lydkortet kan støtte. F.eks kan Creative Zx/ZxR drive opp til 600ohms headphones. Da er det ikke nødvendig med en amp.

 

For bærbare enheter skal det gå fint med 80ohms versjonen av DT770. Hvis du kun har tenkt å bruke bærbare enheter kan eventuelt kjøpe 32ohms versjon eller en liten amp du bruker i tillegg. Fiio har div bærbare amps.

Lenke til kommentar

Sjekk hvor mange ohms headphones lydkortet kan støtte. F.eks kan Creative Zx/ZxR drive opp til 600ohms headphones. Da er det ikke nødvendig med en amp.

 

For bærbare enheter skal det gå fint med 80ohms versjonen av DT770. Hvis du kun har tenkt å bruke bærbare enheter kan eventuelt kjøpe 32ohms versjon eller en liten amp du bruker i tillegg. Fiio har div bærbare amps.

 

Takk for oppklaringen! Sitter for det meste ved den stasjonære PC-en, men det hender man tar en busstur inn til hovedstaden, da er det kjekt med musikk på øret. Mens jeg har deg her: Kan du anbefale et bra lydkort? Asus Xonar DX får gode skussmål og koster ikke skjorta, er det bra eller må jeg opp et hakk?

Lenke til kommentar

Takk for oppklaringen! Sitter for det meste ved den stasjonære PC-en, men det hender man tar en busstur inn til hovedstaden, da er det kjekt med musikk på øret. Mens jeg har deg her: Kan du anbefale et bra lydkort? Asus Xonar DX får gode skussmål og koster ikke skjorta, er det bra eller må jeg opp et hakk?

 

Hva er hovedbruk? Musikk, film eller spill?

 

Har lest litt om DX og mange sier at den kan bli litt svak. Du kan ta en titt på en portabel amp med DAC da som Fiio e07k. Funker fint til både PC og mobil. Hvis hovedbruk er musikk, film og eventuelt en del spill kan du se på Creative Zx.

Lenke til kommentar

Hva er hovedbruk? Musikk, film eller spill?

 

Har lest litt om DX og mange sier at den kan bli litt svak. Du kan ta en titt på en portabel amp med DAC da som Fiio e07k. Funker fint til både PC og mobil. Hvis hovedbruk er musikk, film og eventuelt en del spill kan du se på Creative Zx.

 

Musikk som er hovedsyslen min, da jeg i likhet med TS knapt sitter på PC-en uten å ha lyd på øret. Ser en del film og spiller ganske mye i perioder, men det er musikk som er viktigst. Basert utelukkende på at det har flere anmeldelser og tester enn Creative-kortet, hva med Asus Xonar D2X? Hvis jeg uansett må opp i 1000 kronersklassen, mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...