Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 De fagene du stryker i tar du bare opp igjen ja, du kan ofte ta den opp igjen ganske kjapt, feks rett etter juleferie eller etter sommerferie, eller neste semester. Det er ganske god lyd i salene da foreleser selvsagt bruker høyttalere med mikrofon så har ikke opplevd så store problemer der, men synes du det er vanskelig, får du bare sette deg lengre frem. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Er det noe jeg har lært i løpet av mine tre år på Gløshaugen, så er det at det slett ikke er en selvfølge at foreleser bruker mikrofon. Lenke til kommentar
crackstein Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Er det noe jeg har lært i løpet av mine tre år på Gløshaugen, så er det at det slett ikke er en selvfølge at foreleser bruker mikrofon. Er du ferdig med studien? Hvordan er det jobbmuligheter etter utdanningen? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg skal studere videre, så jeg har ikke sjekket så nøye hvordan mulighetene er etter kun bachelor. Inntrykket mitt er at mange av selskapene som holder bedriftspresentasjoner foretrekker folk med master, men at det er muligheter også for de som ikke ønsker å studere fullt så lenge. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Det jeg hører igjen og igjen er at man får de samme jobbene, men flere jobbtilbud med master. Ikke særlig stor forskjell i lønn eller forhold. Har selv tenkt å ta master, men lurer litt på hvor mange som faktisk gjør det. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Dere som begynner nå, har dere programmert før? Sett bort ifra IT1 og IT2.. og dere som går der, hva består matematikken av? Endret 29. juli 2013 av Crumpler Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Dere som begynner nå, har dere programmert før? Sett bort ifra IT1 og IT2.. og dere som går der, hva består matematikken av? Jeg hadde så og si ingen erfaring. Matten er mye algoritmer, sannsynlighet, former og programeringsorientert som matriser og slikt. Den er i mitt syn det mest vanskelige med studiet for mesteparten. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Drev dere med noen som helst form for utvikling, programmering høsten første året? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Hva brukte dere det til? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Du lærer bare språket, lager små program. Se en tutorial på youtube. Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 (endret) Husker du hva dere brukte det til? Endret 3. august 2013 av Crumpler Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Du bruker det ikke til noe særlig, løser matteoppgaver og slikt. Python er et relativt enkelt startspråk, det er derfor de har det først. Du kan forsåvidt bytte det ut med java med en gang hvis du vil det Feks. du får i oppgave å lage et program for besøksantall og inntekt hos et musem, da du feks tar 50kr for barn, 70 for voksne og 50 for honnør. Så blir det mer og mer avansert da du etterhvert i øvingen bygger på mer og mer deler på programmet og senere linker du program sammen etc. Du kan forsåvidt bruke det til hva du vil, men i skolesammenheng var det mest hypotetiske oppgaver. I starten vil det være så lekende lett at du blir overrasket, men bare vent Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Husker du hva dere brukte det til? Dette er (sånn omtrent, hvis de ikke endrer på noe) det du vil holde på med første semester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå