rockPaperScissors() Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Må si meg enig med myhken, om de hadde brydd seg om det lille ubetydelige individet jeg var hadde jeg blitt smigret. Og om dere har så store personvernproblemer så endrer det ikke det faktum at disse firmaene har tilgang til hva dere driver med fra før av, hvorfor stoler dere så iherdig på dem? Og om du er i søkelyset får de nok tilgang til det de trenger av hvem de vil når de vil uansett. Så det endrer ingenting.. Disse firmaene er avhengig av vår tillitt for at vi skal stole på dem om at det er greit å bruke de i vår personlige kommunikasjon med famile og venner, eller med advokat eller lege for den saks skyld. Lagring er blitt så billig, og gevinsten av å ta vare på all kommunikasjon er veldig høy. I følge Steve Gibson i siste Security Now podcast har vi kommet over ett vippepunkt hvor det ikke finnes insitament til å slette data mer. NSA har tilgang til ett datasenter i Utah på 5 zettabytes (eller 5 milliarder terabytes). Skype startet å samarbeide med NSA allerede for fem år siden, men kom under Prism programmet i 2011. Så alt du har brukt Skype til, inkludert videoopptak, er sannsynlig lagret på en server ett sted den dag i dag. Skype har naturligvis munnkurv, så man kan ikke stole på hva de sier offisielt. Skype er i alle fall ikke så sikkert som det har blitt gitt inntrykk av tidligere. For noen år siden ble det slått stort opp at politiet var maktesløse over kriminelle som ikke kunne overvåkes på Skype. Løsningen var visst å lage en bakdør til tjenesten og overvåke alle sammen i hemmelighet. Flott, jeg føler mindre trygg og skurkene er på darknet. Godt jobbet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det er liksom poenget mitt, det er idiotisk av oss å stole på firma som ikke har hatt noe skandalesaker, de kan ha gjort mye under bordet for alt vi vet. Så det er IDIOTISK å stole på firma som ikke har hatt skandaler og som nå snakker åpent om det. Selv i ettertid. Uansett så vil de få taki det de vil ha taki uavhengig av samarbeid eller ei. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Tja. Vi har vel vært litt naive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå