Gå til innhold

Copy.com, ny "dropbox" tjeneste, bare (tilsynelatende) bedre

*F*

Anbefalte innlegg

Hei folken.

Kom over denne tjenesten via facebook i går, virker å være en ny tjeneste likende drop box, virker lovende, og gratisversjonen tilbyr betydelig mer en gratisversjonen til dropbox.

https://www.copy.com

Copy.jpg

Noen som kjenner til denne? testet litt i går og den virka himla grei.

Gratis får man 15gb, for å publisere et inlegg om dette på twitter får man ekstra 3gb og inviterer man en venn får man selv OG vennen +5GB.

Bruk denne linken ****

PS: Noen som kjenner til om det finnes noen mobilapplikasjoner for denne her, til androide?

EDIT: Yepp, mobilapp:

androide: https://play.google....ils?id=com.copy

ios: https://itunes.apple...&ign-mpt=uo%3D4

http://www.youtube.com/watch?v=QUh90YzWrkc

Endret av Hårek
Fjernet verve-link.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reklame eller?

tja, jeg har ingen tilknytning til dem forruten at jeg har registrert meg, så tror nok ikke dette går under reklame, mer under tips/forslag elns

appen er skadelig tror jeg

lest om at noe antivirus kan detecte dette, dog usikker på seriøsiteten til leverandøren, men ikke kommet borti noen som mener at det er skadelig programvare ihvertfal.
Lenke til kommentar

tja, jeg har ingen tilknytning til dem forruten at jeg har registrert meg, så tror nok ikke dette går under reklame, mer under tips/forslag elns

Vel, det er svært nært et slikt piramide opplegg. Du må verve for å få mer lagringsplass osv. Synes at du legger link for "dine venner" sånn at folk skal verve seg for at DU skal tjene er litt på kanten av å være tillatt på forumet..

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vel, det er svært nært et slikt piramide opplegg. Du må verve for å få mer lagringsplass osv. Synes at du legger link for "dine venner" sånn at folk skal verve seg for at DU skal tjene er litt på kanten av å være tillatt på forumet..

Dette har Dropbox også og de er 100% legit. At han lager tråd her er nok mest for å verve og få gratis plass, men ulovlig er det ikke.

Lenke til kommentar

Nei, ikke ulovlig, men det blir for dumt dersom diskusjon.no skal bli et slikt "hore" plass der folk begynner å spamme ut disse verve linkene.

Men, det er ikke opp til meg å vurdere, er det vi har moderatorer til.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har mistet litt troa på å lagre noe privat på amerikanske skytjenester i det siste, rart det.

Enig der. Etter å ha hatt premium bruker på Dropbox i snart 2 år, så fjernet jeg brukeren min med en gang jeg fikk vite om Prism. Synd at jeg da fortsatt hadde 9 måneder betalt tjeneste, men men.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig der. Etter å ha hatt premium bruker på Dropbox i snart 2 år, så fjernet jeg brukeren min med en gang jeg fikk vite om Prism. Synd at jeg da fortsatt hadde 9 måneder betalt tjeneste, men men.

Ja det var nok lurt ;)

Skjønner ikke hva folk er så redd for. Tror du virkelig det er noen som har tid til å sitte å lese skoleoppgavene dine og et eventuelt brev til kjæresten eller noe?

Eller at de gidder å sitte å se på bildesamlingen din?

Så lenge du ikke driver med terrorplanlegging eller noe annet veldig ulovlig, så har du jo virkelig ingen ting å bekymre deg over. Om USA skulle ha satt seg inn i hva en hver person driver med som lager info i USA, så trenger de flere folk enn de ca 310 millionene som bor der.

Om de setter av 1 time til hver person som har lagret noe i USA, så snakker vi milliarder av timer bare å gå gjennom materialet. I tillegg måtte de jo ha oversatt alt fra f.eks norsk til engelsk.

Folk overreagerer på så mye, og Prism er virkelig en av disse tingene.

Sjansen for at de skulle ha brydd seg om dokumentene/bildene dine er vel like stor som at lynet skal slå ned i hodet ditt tusen ganger på samme dag.

Men selvsagt, driver du med noe som kan sette den nasjonale sikkerheten til USA i fare, så skjønner jeg hvorfor du sluttet å bruke Dropox. Går ut i fra at du sluttet å bruke Facebook, Gmail, Hotmail (Outlook), Twitter, Instragram og alle andre tjenester der du lagrer personlig informasjon også?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Prism er bare ett av programmene som er kjent takket være lekkasjene. Problemet er at du ikke kan forutse når du havner på svartelisten eller hva som forutsaker det. Du har ingen rettigheter etter amerikansk lovverket når du ikke er en amerikansk statsborger, så du er per definisjon fritt vilt. NSA behøver bare mistanke for å se gjennom dataene dine. PST uttalte nylig at de ikke vet opphavet for informasjonen de får fra utenlandske samarbeidsorganisasjoner. Med andre ord, kan myndighetene ikke vite om informasjon er samlet inn i henhold til norske regler og bør brukes som bevis. Det er ingen reguleringer på området.

Ja det var nok lurt ;)

Skjønner ikke hva folk er så redd for. Tror du virkelig det er noen som har tid til å sitte å lese skoleoppgavene dine og et eventuelt brev til kjæresten eller noe?

Eller at de gidder å sitte å se på bildesamlingen din?

Så lenge du ikke driver med terrorplanlegging eller noe annet veldig ulovlig, så har du jo virkelig ingen ting å bekymre deg over. Om USA skulle ha satt seg inn i hva en hver person driver med som lager info i USA, så trenger de flere folk enn de ca 310 millionene som bor der.

Om de setter av 1 time til hver person som har lagret noe i USA, så snakker vi milliarder av timer bare å gå gjennom materialet. I tillegg måtte de jo ha oversatt alt fra f.eks norsk til engelsk.

Det sitter ikke 310 millioner mennesker å leser gjennom alt, det er ikke fysisk mulig. Google og Facebook sitter heller ikke å følger med på alt du gjør for å lage målrettet reklame. De bruker "Big Data". Når jeg i en samtale på Facebook forteller om mine planer for ferien, så blir jeg forfulgt av reklame fra reisebyråer og hotellkjeder. Det er temmelig naivt å tro at den samme teknologien ikke kan brukes til å flagge personer med annen politisk oppfatning, eller personer som har mistenkte i vennelisten sin.

Nei, jeg har ingenting å skjule, men jeg har rett til ett privatliv og å ikke bli overvåket uten at det foreligger mistanke. Jeg har også rett til ytringsfrihet innenfor siviliserte normer. Jeg har rett til å følge min egen samvittighet om jeg opplever urett. For hvert steg mot ett samfunn med totalovervåking vi kommer, jo mindre tør folk snakke åpent eller varsle når noe er galt i samfunnet. Overvåking undergraver demokrati og rettsprinsipper.

Ettersom vi ikke har noen rettigheter, er det trolig det eneste som nytter å slutte å bruke amerikanske tjenester. La tvilen komme dem til onde. Kanskje amerikanerne begynner å innse at overvåking og hemmelighetskremmerier har en pinlig bakside.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Bare legger til.. jeg har ikke helt sluttet å bruke de tjenesten jeg brukte tidligere. Men jeg bruker disse mye mindre nå, og tenker meg mer om for hva jeg foretar meg. Amerikanske nettjenester er veldig dominerende, så en ren boikott krever en god innsats.

Det er også ganske naivt å tro at amerikanske tjenester er de eneste som er overvåket. Hvis du virkelig er bekymret over personvernet på internett, bør du vurdere å ikke legge ut noe info som ikke hadde tålt alment innsyn uansett, uavhengig hvilken tjeneste eller hvor de er lokalisert.

Selv så kunne jeg ikke brydd meg mindre, og lener meg på det gamle ordtaket "det du ikke vet har du ikke vondt av" ;) Kanskje ikke det lureste en kan gjøre, men det er til gjengjeld ganske behagelig

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg ville nesten følt meg smigret om noen folk borte på NSA hovedkvarteret satt og snakket om hva jeg skrev i ett dokument her i Norge. :D

Som ZeVs^ skriver så er vel eneste måte å ivareta personvernet på å ikke bruke noe som helst som er koblet til internett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig med myhken, om de hadde brydd seg om det lille ubetydelige individet jeg var hadde jeg blitt smigret.

Og om dere har så store personvernproblemer så endrer det ikke det faktum at disse firmaene har tilgang til hva dere driver med fra før av, hvorfor stoler dere så iherdig på dem? Og om du er i søkelyset får de nok tilgang til det de trenger av hvem de vil når de vil uansett. Så det endrer ingenting..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...