FredrikGiske Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Har endelig bestemt meg for å bytte ut den noe utdaterte samsung laptopen min. Og er for å være helt ærlig ikke kompetent nok til å vite helt hva jeg trenger. Følger guiden fra stickyen om kjøp av ny pc. "Hva skal maskinen brukes til? Prisantydning Skal maskinen overklokkes Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer" -Maskinen skal brukes mest til spilling. (Spiller i hovedsak total war serien, fallout.) -maks: 9500, helst under. -Usikker på overklokking. - Har bare brukt intel til nå, usikker på pros/cons. - Driver å prøver å lære meg cisco på fritiden. GNS3 og andre programmer som drar litt RAM kommer til å bli brukt. Har sett litt på denne (VAIO Fit) med Intel® CoreTM i7-3537U, 2 GHz, 12 GB 1600 MT/S DDR3L-SDRAM, NVIDIA® GeForce® GT 735M 2 GB (usikker på om jeg trenger en SSD eller om det holder med vanlig HDD. Beklager om det er noe jeg har glemt å nevne eller om posten ble litt rotete. Takk for svar. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Ser ikke så dum ut den der, men hvilke skjermstørrelser er aktuelle? Får jo ofte bedre ytelse med større bærbare, men de er samtidig mindre portable. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Det var nå et litt svakt skjermkort til en maskin som "skal brukes mest til spilling". Det er dessuten hardware som er på vei ut, det kommer nye modeller utover sommeren med oppdatert prosessor og skjermkort. Noen har allerede kommet, eller er i hvert fall lagt ut for bestilling. Multicom Xishan W350S. Multicom Xishan W650S. Denne "ultraboken" Multicom Arctic W740S vil også ha en integrert grafikkchip som vil yte bedre enn GT 735M i den maskinen du lenket til. Endret 27. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hvis du vil ha mest mulig ytelse for pengene er Multicom ett godt valg, men hvis byggekvalitet og støy er viktig kan vel kanskje N56VZ være aktuell? Den begynner å bli noe gammel, men man får alikevel mye for pengene samt at den klarer nye spill helt greit. Kommer nok snart en ny modell med Haswell og nytt skjermkort som kanskje kan være lurt å vente på. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Det er ikke noe i veien med byggekvaliteten på tidligere årganger av Multicom'ene, sett i forhold til pris, og det finnes meg bekjent ikke noe grunnlag for å hevde at Asus' laptoper er entydig bedre eller verre på det punktet. Når det gjelder støy, så er det vel riktig at Asus G-serie "gaming" laptoper er blant de mest stillegående i sin klasse. Å dra det noe særlig lengre enn det - for eksempel i forhold til N-serien - synes jeg heller ikke det er grunnlag for å si. Foreløpig er det heller ingen som vet hvordan støynivået er på f.eks. W650S eller W740S. W350S vet vi blir ganske så hørbar under stresstesting, når viftene blir tvunget til å gå maks, men er ikke unormalt støyende ved normal bruk. Herunder "normal" spilling. Akkurat det samme skjer på min laptop; kjører jeg stresstesten Furmark en stund, vil viftene begynne å gå på maksimal fart, og da høres det godt. Under vanlig bruk og spilling er lydnivået langt lavere. Endret 27. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har ihvertfall i alle år hørt at byggekvaliteten på Multicom sine bærbare er ganske kjip, mens byggekvaliteten på N56VZ kan jeg bekrefte at er overraskende god. Når det gjelder støy må det være en av de stilleste bærbarene jeg som lyd sensitiv har hørt, noe jeg også tror de fleste mener. Må heller ikke glemme at høyttalerne på den er veldig bra samt at den har Blu-Ray spiller. Men vi får se hvordan de nye modellene til Multicom blir, men jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har ihvertfall i alle år hørt at byggekvaliteten på Multicom sine bærbare er ganske kjip, mens byggekvaliteten på N56VZ kan jeg bekrefte at er overraskende god. Når det gjelder støy må det være en av de stilleste bærbarene jeg som lyd sensitiv har hørt, noe jeg også tror de fleste mener. Må heller ikke glemme at høyttalerne på den er veldig bra samt at den har Blu-Ray spiller. Men vi får se hvordan de nye modellene til Multicom blir, men jeg har mine tvil. N56VZ er ikke særlig god i spill. Den er en god multimedia-maskin, men ikke en spill-maskin. Multicom har varierende kvalitet, men de fleste PC'ene har god kvalitet. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har prøvd den flere ganger siden broren min har den, og den fungerer helt greit til spill. Kjører blant annet Far Cry 3 og BF3 på Full HD hvis man ikke er altfor kresen når det gjelder FPS. Lenke til kommentar
FredrikGiske Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Takk for svar! Syns egentlig at VAIO-modellene er utrolig flotte å SE på, men akkurat nå står det mellom Multicom W740S og W650S. Er det nok med en 180GB SSD eller burde jeg gå for W650S med 1TB i tillegg? Litt viftebråk gjør ikke noe, så lenge det ikke er øredøvende. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Takk for svar! Syns egentlig at VAIO-modellene er utrolig flotte å SE på, men akkurat nå står det mellom Multicom W740S og W650S. Er det nok med en 180GB SSD eller burde jeg gå for W650S med 1TB i tillegg? Litt viftebråk gjør ikke noe, så lenge det ikke er øredøvende. Tja, hvor mye plass du har behov for er det jo bare du som vet. For min del benytter jeg ca. halvparten av plassen på min 160GB SSD til OS og alle programmer (inkludert spill), men jeg har en innabords snurredisk til lagring av saker og ting i tillegg, samt 1 TB ekstern disk for backups. Endret 29. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
Torethie Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Tusen takk for at trådstarter hjalp meg å finne den PERFEKTE pc'en til meg! Lenke til kommentar
FredrikGiske Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Tja, hvor mye plass du har behov for er det jo bare du som vet. For min del benytter jeg ca. halvparten av plassen på min 160GB SSD til OS og alle programmer (inkludert spill), men jeg har en innabords snurredisk til lagring av saker og ting i tillegg, samt 1 TB ekstern disk for backups. Det har du egentlig helt rett i. Får tenke litt mer på det. Takk for hjelpen hvertfall Hahah, det er veldig bra Torethie! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå