L4r5 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Leser jeg testen rett, får du mer ytelse med SLI-oppsettet kontra 1 gtx780? Og det til mindre cash? Hva skal da folk kjøpe gtx 780 for? Vel, noen av oss bryr oss om hvor mye strøm oppsettet trekker. Strøm = varme = vifter som må flytte varme = potensiell støy Lenke til kommentar
Olavmaestro =D Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 det blir 760 sli på meg, ferdig med å ha "det beste" les skrytefaktor og unødvendig pengebruk på noe som faktisk er dårligere. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Det er også noen som foretrekker et oppsett med kun et skjermkort ettersom det faktisk er mindre problemer med det. Er også de som er kresen på ytelse og vil ha muligheten til å kjøre 780 i SLi. Lenke til kommentar
R2-D2 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Er forskjellen mellom gtx 760 og 770? Hvem anbefales? hvorfor har deg seg slik at 580/590kortetene har høyere score enn 670? synes jeg er litt merkelig... 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Gode resultater med tanke på at prisen på kortene er såpass lave, gleder meg til å se oppdaterte resultater med oppdaterte drivere etterhvert. For min del ønsker jeg et kort som fungerer godt med 3 skjermer. Tidligere ble det sagt at AMD har bedre støtte får flerskjermoppsett er dette fortsatt tilfelle? Hadde vært interessant om dere laget en test hvor dere testet ut Nvidia surround opp mot Eyefinity. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Burde kanskje nevnes at Nvidia har hatt en del driverproblemer med 320-serien også Hvilke "en del" problemer er det snakk om? Mitt inntrykk er at 320-serien er relativt stabil. Dette er basert på egen erfaring og tester generelt sett (jeg snakker altså om WHQL-driverne, ikke beta-utgivelser). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvilke "en del" problemer er det snakk om? Mitt inntrykk er at 320-serien er relativt stabil. Dette er basert på egen erfaring og tester generelt sett (jeg snakker altså om WHQL-driverne, ikke beta-utgivelser). Kepler-brukere kræsjer med 320-serien, grafisk korrupsjon i spill som BF3, Crysis 3, Far Cry 3, SLI-problemer, og dette er med WHQL-drivere. Mange Fermi-brukere har hatt problemer siden 306-serien med kræsjer og artifakter. 1 Lenke til kommentar
p3lim Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Skriveleif på det 7. bildet på første side, ellers bra test. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Leser jeg testen rett, får du mer ytelse med SLI-oppsettet kontra 1 gtx780? Og det til mindre cash? Hva skal da folk kjøpe gtx 780 for? Siterer en gang til for at du skal få notifikasjon. En annen grunn er sånne rare tullinger som meg som liker å ha en liten, men portabel maskin og derfor bruker mini-ITX hovedkort med bare plass til ett skjermkort. Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 hvorfor har deg seg slik at 580/590kortetene har høyere score enn 670? synes jeg er litt merkelig... Kun 590... Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 da var Gainward sitt kort bestillt her.....skal bli digg å skifte ut mitt gamle geforce 8800GT kort, begynner å bli noen år nå. bestillte likegodt denne oppgraderingspakken fra komplett også http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783616 Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Siterer en gang til for at du skal få notifikasjon. En annen grunn er sånne rare tullinger som meg som liker å ha en liten, men portabel maskin og derfor bruker mini-ITX hovedkort med bare plass til ett skjermkort. Har selv gtx 780. Men skal bygge en ny pc til guttungen, og han er mer opptatt av fps. Så det ser ut som det blir et SLI-oppsett til han. Men takk for innspill. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 hvorfor har deg seg slik at 580/590kortetene har høyere score enn 670? synes jeg er litt merkelig... Fordi 3DMark Vantage er et totalt ubrukelig mål for generell grafikkytelse i spill i likhet med alle andre syntetiske tester fra Futuremark og Passmark 1 Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Kepler-brukere kræsjer med 320-serien, grafisk korrupsjon i spill som BF3, Crysis 3, Far Cry 3, SLI-problemer, og dette er med WHQL-drivere. Mange Fermi-brukere har hatt problemer siden 306-serien med kræsjer og artifakter. Du gir inntrykk av at det er et generelt problem for Kepler-brukere, men når en f.eks. leser (support)forum får en ofte inntrykk av at omfanget er (mye) større enn det det egentlig er Det kan nok stemme at det har vært relativt flere personer som har hatt problemer med 320-serien enn med tidligere serier, det har du nok rett i, men i det store og det hele har jeg ikke inntrykk av at det er utstrakt problem. Angående Fermi: Jeg vet ikke om det faktisk har vært utstrakte problemer knyttet til 306-serien (eller senere drivere) (1), men Nvidia har opparbeidet seg et omdømme i forhold til relativt stabile drivere opp igjennom årene (ihvertfall hvis en sammenligner med ATI/AMD), og mitt inntrykk er at den situasjonen ikke har endret seg i større grad. (1) Dersom det faktisk har vært utstrakte problemer med driverne til disse kortene, er jeg nok blant de 'heldige' som ikke har hatt noen problemer overhodet (har hatt flere Fermi/Kepler-kort). Men jeg husker godt sist gang jeg slet med Nvidias drivere: Det var vel rundt 2004-2005 (?), da jeg spilte en del CS:Source. Da var det en dokumentert bug som forårsaket BSOD etter en viss tid, men jeg husker ikke om driveren var direkte skyldig eller om det var snakk om et kompatibilitetsproblem. Men dette er den eneste gangen jeg har hatt (alvorlige) problemer med Nvidias drivere de siste 12 årene EDIT: Feilsitering Endret 26. juni 2013 av hal9k Lenke til kommentar
warioman Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Plutselig ble ikke 2x titan verdt 13K lengre Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Plutselig ble ikke 2x titan verdt 13K lengre har det noen gang vært verdt det ? Lenke til kommentar
warioman Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 har det noen gang vært verdt det ? I grunnen ikke nei, men ble enda mindre verdt det nå Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 http://www.anandtech.com/bench/Product/772?vs=854 Merkelig at HW.no påstår at GTX680 er tregere enn GTX760 når så si alle pålitelige kilder sier det motsatte. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 10. juli 2013 Del Skrevet 10. juli 2013 http://www.anandtech...duct/772?vs=854 Merkelig at HW.no påstår at GTX680 er tregere enn GTX760 når så si alle pålitelige kilder sier det motsatte. ja det er rart. 670 er jo raskere en 760 tilogmed. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå