Primo Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Har et par spørsmål angående restplasser. Håper noen kan hjelpe. 1. Jeg skal reise alene. Jeg merker meg at på noen nettsider så er den oppgitte prisen per person beregnet til å gjelde ved 2 personer. Er dette alltid tilfelle selv om nettsiden ikke oppgir dette spesifikt? Hvordan kan jeg vite hva prisen er for 1 person? Er det noen pengebesparende triks jeg bør vite om angående dette med å reise alene? 2. Hvordan kan man bestille restplasser flere måneder i forveien? Er restplasser egentlige rester eller bare vanlige charterturer som blir filtrert etter pris av søkermotorene? 3. Vil prisnivået på en tur med avreise i begynnelsen av september forandre seg nevneverdig fra dags dato og til da? Lønner det seg å handle med det samme eller vente til avreise nærmer seg? På forhånd takk, Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Du skriver jo bare inn en person når du bestiller, så ser du prisen spretter opp 1500-2000,- så enkelt var det. Men hvis jeg var deg, noe jeg ikke er, men har ett tips. Søk på kun fly. gjerne på Apollo, Ving, restplass eller whatever.. da kan du få priser ned i 298,- t/r Så går du inn på Booking.com å søker på hotell i det området som flyet går til, i nevnte periode. Da kan du fort få en billig charter tur, men da må du ordne transport til hotellet selv selv, men det klarer du fint. Charter i september, venter du med å bestille til dager før avreise, ferien er over, bare å velge å vrake i snacks... Lenke til kommentar
William_S Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Restplasser er som sagt restplasser. Dette er plasser turoperatørene ikke har fått solgt innen rimelig tid og vil da tape en del penger om flysetet står tomt. Derfor dumpes prisene og det gjøres utafor sesong. Som nevnt over er september en fin måned. Jeg reiste selv på charterferie på restplass rimelig billig nå nettopp. Nå som skoleferien har starta koster det fort det tredobbelte eller mye mer. Lenke til kommentar
Primo Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Takk for svar. Bitene begynner å falle på plass. Har kun ett oppfølgingsspørsmål: Jeg skal være borte i minium 2 uker, helst 3. Hvis jeg går for bestilling av fly i siste liten og selv bestiller hotell, er det realistisk at jeg får returbillett på en 3 ukers tidsramme? Hvis ikke, kan jeg bruke samme fremgangsmåte fra destinasjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå