Dufen Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg likte Der Kaiser sin løsning på saken. Man viser til sine omgivelser at man gir blanke faen i hva som blir sagt og at man er i stand til å drite langt i hva andre synes. Saken stiller seg tvert annerledes etter et slikt stunt. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Samfunnet i dag altså... Tror på rykter, nettopp det; Rykter... Fremfor personene det gjelder... 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Det er fordi det er lettvint, og mennesker som er smålige/enkle/naive (la meg subjektivt legge til patetiske) tror på ting fremfor å verifisere opplysninger om det skulle være noe som har noe å si for dem. At Jon i nabogata mi er sagt å være en alkoholisert barnemorder vil jeg gjerne se beviser på dette. Jeg tok Securitas sitt vekterkurs i militæret for å få tida til å gå. Der skulle vi vurdere om vi skulle slippe inn en fyr om vi var dørvakter. Vi fikk fortalt en historie om at dama hans stadig hadde blåmerker på armene og føttene. Naboene hørte barnegråt om kveldene og det var mye trafikk til og fra huset til vedkommende om kveldene/nettene. Mens vi fikk fortalt historien skulle vi si fra når vi syntes at han ikke skulle slippe inn der vi var dørvakter. Mange rakte opp hendene tidlig, til deres egen forlegenhet. Det viste seg at blåmerkene til dama stammet fra kickboksingtreningen hennes. Barnegråten var grunnet et av barna hadde magesykdom som ga smerter om kveldene, og trafikken var hjemmehjelpen som kom i relasjon til denne sykdommen. Alle som rakte opp hendene på et tidspunkt var "noe" flaue kan man si. I den samme tjenesten lærte jeg noe alvorlig om løgn. Jeg prøvde meg på en spansk en med en etteretningsoffiser om at jeg hadde gått post og søppelrunde i administrasjon (jeg var adm. ass. og spesialvakt) selv om jeg ikke hadde det siden det var så lite at det ikke var hensiktsmessig å gå runden. Han skjønte selvfølgelig at jeg løy og sa noe jeg ALDRI kommer til å glemme. "Skal du først lyve så må hele verden kunne tro på løgnen og du må kunne fortelle den samme historien selv flere år etterpå." Rykter/løgner dreper seg selv til slutt, om noen tror noe annet så får det være deres greie... 4 Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Vanvittig bra skrevet. Og jeg digger konklusjonen din. Det beste er jo å bare heve seg over det hele, Ærlighet varer lengst. Endret 26. juni 2013 av ImSoAsian Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Se her... http://www.dagbladet.no/2013/06/26/nyheter/innenriks/kuriosa/bil/27907278/ 4 Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Har blitt utsatt for dette 1 gang. Det var et usant rykte om at jeg skulle bli pappa. Mor til barnet sa til alle at det var meg, men jeg visste at det ikke var meg fordi termindatoen overhodet ikke stemte. Det var utrolig fælt med tanke på at hun var 15 og jeg var 18... Var flaut for meg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Må ja ha vært "litt" moro etterpå da? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Samfunnet i dag altså... Tror på rykter, nettopp det; Rykter... Fremfor personene det gjelder... Samfunnet i dag? Rykter og sladder er vel noe av det eldste som finnes Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Ord kan ødelegge liv. Så den der er BS. Kun om du lar ordene gå innover deg. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Tror rykter er noe man kommer seg over etter hvert. Man blir liksom "herdet". Anonym poster: 4a04113f2f217542e26b35912a00a9aa Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Kun om du lar ordene gå innover deg. Jeg personlig har ikke latt rykter og sladder om meg selv eller andre gått innpå meg siden jeg var en 14-15 år,omtrent på den tiden jeg skjønte at folk flest ikke var særlig smarte,men egentlig ganske enkle. Problemet er ikke nødvendigvis hvordan man selv takler ett rykte om seg selv,men at det finnes alt for mange idioter som tror blindt på ting de blir fortalt av andre idioter. Da kunne det fort blitt slik i ett møterom der man diskutert ansettelser for eks: Person1: @Hansien virker jo å være den perfekt kandidaten til stillingen som leder for avdelingen. Person2: Ja,men jeg har hørt at han har sittet inne for voldtekt og ran,er det ikke best at noen andre... Person1:Ja,selvfølgelig,slike folk vil nå ikke jeg jobbe med. Da hjelper det lite at du bare ler av disse ryktene.... Endret 26. juni 2013 av sykkeliten 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Om en person dømmer meg ut i fra noe han har hørt, uten å ha dokumenter som tilsier at jeg faktisk har vært inne for voldtekt og ran, så er ikke dette en arbeidsgiver jeg anser som seriøs og verdt å jobbe for. Enda godt det ikke er sånn det fungerer til vanlig i arbeidslivet. Enkelte tilfeller finnes nok, men slik vil det alltids være. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Om en person dømmer meg ut i fra noe han har hørt, uten å ha dokumenter som tilsier at jeg faktisk har vært inne for voldtekt og ran, så er ikke dette en arbeidsgiver jeg anser som seriøs og verdt å jobbe for. Enda godt det ikke er sånn det fungerer til vanlig i arbeidslivet. Enkelte tilfeller finnes nok, men slik vil det alltids være. Finnes nok dessverre mange som forhåndsdømmer folk basert på alt fra utseende eller ting de har hørt,satt selvfølgelig ting på spissen også. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 Noen spredde rykter om meg etter jeg hadde en blackout i fylla for ikke så lenge siden. Mange hørte om dette, og ukjente kom bort og spurte om dette var meg i senere tid. Det irriterende var jo at jeg ikke visste noe, og måtte jo bare stole på at dette var sant!.... Når jeg fortalte bestevennene mine om dette (de hadde passet på meg hele kvelden) kunne de avbekrefte hele myten, og sa dette hvertfall ikke var meg! En stor lettelse å høre, men fortsatt mange som tror jeg har gjort denne tingen. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 1. juli 2013 Del Skrevet 1. juli 2013 En kødd spredde rykter om at jeg drakk meg drita på to cider... Hadde drukket 2-3 dl whisky.. litt forskjell 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Og så? Jeg har klart å bli full av to øl... Skal vel sies at det var etter et par døgn på fjellet og uten å spise noe når vi kom ned annet enn en bit tørrfisk og de to ølene... Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg husker det var en som fortalte noen andre at jeg hadde et digert sørstatsflagg hengende over senga på rommet mitt. Dette førte til at flere bekjente trodde jeg var rasistisk (fordi jeg hadde et sørstatsflagg? Trodde det i dag var mer "harry" enn rasistisk). En venn jeg har i dag bar faktisk nag mot meg i over et år fordi hun, basert på disse opplysningene, trodde at jeg tittet nedverdigende bort på henne hver gang jeg så på henne, da hun er av utenlandsk opprinnelse. Jeg fikk ikke høre om dette før, ja, omtrent et år senere. 1 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Hvem har vel ikke fått rykter på seg? Orker ikke ramse opp alt, da dette tar mer tid enn jeg orker å tildele denslags, men det merkligste og mest utav det blå jeg har hørt om meg selv, må være at jeg er pillemisbruker.. Nå skal det sies at jeg ikke tar noen form for tabletter/piller, ikke engang vanlig smertestillende - så denne ble jeg egentlig litt nysgjerrig på hvor kom fra. Hehe. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Mitt råd: Ikke gråt for en person som ikke fortjener tårene deres. 3 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 (endret) Kun om du lar ordene gå innover deg. Words are like bullets. I let them pass through me. Endret 2. juli 2013 av Hafti 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå