AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Har dere opplevd at folk sprer rykter om dere, eller ting som faktisk har hendt, bare at de har vridd det hele om slik at det høres veldig fælt ut? På en eller annen måte har det klart å bli en rykte av meg, fra at (sannheten)jeg skal møte en nettflørt på min alder, til at (ryktene)jeg treffer tilfeldige menn fra nettet for å ha sex med dem. Fortell! Hvilke rykter er blitt spredd om deg? Anonym poster: 4a04113f2f217542e26b35912a00a9aa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Tja...hvor skal jeg begynne... Vet ikke hva folk har imot meg men av de groveste rykter jeg har hatt på meg er vel: Voldtekt,gjengmedlem og Narkotikadømt Anonym poster: 57f6fd07b03f72e898f1547a177b292b Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 TJA... Har vel blitt utsatt for noen veldig fjerne rykter av folk med liten kontakt med virkeligheten. Kjører like gjerne en topp 5. 1.Narkoman(en klassiker). 2.Gjengkriminell(det at jeg har/hadde noen barndomsvenner som havnet på skråplanet gjør ikke meg til kriminell,ikke fått en eneste bot engang). 3.Jeg var visstnok også homofil en stund,men hvem hakke fått slik slengt etter seg(hvem i faen bryr seg om slikt i dag forresten?). 4.Påstått at jeg satt inne for vold,ehh nei,jeg var i militæret det året. 5.Påstander om at jeg bolet, solgte knark og doping(rart at jeg aldri ble svær,må ha vært dårlige dopingmidler ). Folk er rare,men det skjønte jeg etter første dag i barnehagen,tror jeg... 5 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Da jeg fremdeles bodde på stedet der jeg vokste opp kom det meg for øre at jeg visstnok skulle være psykisk utviklingshemmet, kun fordi jeg ikke var ute og festet og drakk meg snydens hver helg slik som de andre på min alder. Det er en grunn til at jeg flyttet derfra, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ahh, been there Teiteste rykte som ble spredd: Jeg hadde tatt silikon i pikken for å få den til å se større ut. 9 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ikke på den måten at jeg selv har opplevd det spesielt, eller hatt noen ubehageligheter med det. Man vet jo selvsagt ikke hva folk sier bak ryggen på en. Enest at jeg flere ganger har vært vitne til at folk ha forhåndsdømt meg feil og hatt en oppfatning av meg som ikke stemmer med virkeligheten. Flere av dem har i ettertid måttet innrømme denne feiltagelsen selv. Uansett er det ikke verdt tiden du bruker på å bry deg om hva andre syns om deg. 3 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Nja, har ikke opplevd det før. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Slik stopper du sladder, rykter og baksnakking I antikkens Hellas var Sokrates kjent for å sette kunnskap høyt. En dag traff en bekjent den store filosofen og sa: «Vet du hva jeg nettopp hørte om din venn?" "Vent litt," svarte Sokrates. "Før du forteller meg noe, ønsker jeg at at du lar det passere gjennom en liten test. Den kalles trippel filter test." "Trippel filter?" "Det stemmer," fortsatte Sokrates. "Før du forteller meg noe om min venn, kan det være en god idé å ta et øyeblikk og filtrere det du skal si. Det er derfor jeg kaller det trippel filter test. Det første filteret er sannhet. Har du forsikret deg om at det du skal fortelle meg er sant? " "Nei," sa mannen, "faktisk har jeg bare hørt om det." "Greit," sa Sokrates. "Så du vet egentlig ikke om det er sant eller ikke. La oss nå prøve det andre filteret, filteret om godhet. Er det du er i ferd med å fortelle meg om min venn noe bra? " "Nei, tvert imot ..." "Så," fortsatte Sokrates, " " du vil fortelle meg noe dårlig om ham, og du er ikke sikker på at det er sant. Du kan fremdeles bestå prøven, fordi det er ett filter igjen: filteret om nytten. Er det du vil fortelle meg om min venn til noen nytte for meg? " "Nei egentlig ikke ...??" "Vel," konkluderte Sokrates, "hvis det du vil fortelle meg hverken er sant eller godt eller enda til nyttig, hvorfor fortelle meg det i det hele tatt?" 8 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det der funker ikke. Tro meg. Gått gjennom ryktehelvete selv. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg er totalt blind og døv for slikt, kanskje like greit 3 Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Det der funker ikke. Tro meg. Gått gjennom ryktehelvete selv. Vi mennesker er altfor glad i gossip... Jeg er totalt blind og døv for slikt, kanskje like greit Er nok det som er det beste! Endret 25. juni 2013 av ImSoAsian Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Vi mennesker er altfor glad i gossip... Så sant så sant. Folk flest gir jo beng i om det faktisk er sant eller ikke og. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Jeg har hørt at folk har baksnakket meg negativt. Men jeg tenker det kun er misforståelser i kommunikasjonen, og at de egentlig sa jeg var drit fet, og ikke drit feit. Man kan faktisk ikke gå rundt og BEKYMRE seg for hva andre sier bak ryggen din. Det er eksterne hendelser og faktorer du ikke kan påvirke der og da i det hele tatt, nesten. Hvorfor ikke bare tenke i utgangspunktet at de snakker åpenlyst positivt om deg bak ryggen din? Livet blir så mye enklere. Endret 25. juni 2013 av Den utvalgte 2 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Man kan faktisk ikke gå rundt og BEKYMRE seg for hva andre sier bak ryggen din. Det er eksterne hendelser og faktorer du ikke kan påvirke der og da i det hele tatt, nesten. Hvorfor ikke bare tenke i utgangspunktet at de snakker åpenlyst positivt om deg bak ryggen din? Livet blir så mye enklere. Du kan umulig ha opplevd skikkelig krass og vemmelig ryktespredning. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ord kan ødelegge liv. Så den der er BS. 1 Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Så sant så sant. Folk flest gir jo beng i om det faktisk er sant eller ikke og. ... så lenge de har noe å snakke om. Ganske tragisk i grunn. Jeg har hørt at folk har baksnakket meg negativt. Men jeg tenker det kun er misforståelser i kommunikasjonen, og at de egentlig sa jeg var drit fet, og ikke drit feit. Man kan faktisk ikke gå rundt og BEKYMRE seg for hva andre sier bak ryggen din. Det er eksterne hendelser og faktorer du ikke kan påvirke der og da i det hele tatt, nesten. Hvorfor ikke bare tenke i utgangspunktet at de snakker åpenlyst positivt om deg bak ryggen din? Livet blir så mye enklere. Jeg er helt enig. Men når det kommer til rykter som gjør at nære relasjoner får mistanker om en, er det ikke så moro lenger. Da begynner man gjerne å lure på hvem i helvete det er som ville finne på noe slikt og hvor tragisk personen er. Konfronterer h*n gjerne og. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Ok. Så hvis du blir utsatt for et rykte som kan skade de du har primære forhold til, dvs. nære relasjoner som familie, venner, osv., så mener du at det skal påvirke negativt? Hvilken familie, er familie verdig nok, hvis de hører mer på RYKTER, enn på selve personen det faktisk gjelder i det enkelte tilfellet? Endret 25. juni 2013 av Den utvalgte 1 Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg fikk det ryktet på meg at mitt noe stygge eksem var en svært smittsom og farlig sykdom. Det er i slike situasjoner man skal vri det som i utgangspunktet kan være helt forferdelig over til noe forferdelig morsomt. Litt sminke og zombielignende oppførsel førte til at samtlige i klassen løp livredde ut av rommet. Fikk beskjed fra lærer om at jeg var motbydelig, men ellers var det en god dag. 4 Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Sticks and stones o.s.v... Ord kan ødelegge liv. Så den der er BS. Jepp,man kan risikere alt fra mobbing,vold,til å ikke få den jobben man søker og man risikerer jo at man blir mye mindre attraktiv/uinteressant på partnermarkedet. Naive tror jo på alt de blir fortalt ,så når de får høre ting så tror de som regel at det er sant. Var jo mange som trodde at en kompis av meg var narkoman siden han alltid så trøtt ut,de som kjente ham visste jo at d var bivirkninger av epilepsimedisinen han måtte ta.Grunnen til at de trodde det var jo at ett nek av ei drittkjerring hadde gått rundt og sagt at han knarket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå