Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bekymret for at min bestevenn er i livsfare.


Anbefalte innlegg

Skjønner tankegangen din, men jeg vil ikke ha pengene fra han.

 

Han låner penger av deg, og så vil du ikke at han skal betale tilbake? Hvorfor nevner du de pengene hele tiden da?

Hva han gjorde med pengene er ikke din sak - det er kun en sak mellom han og eks iom det (liksom?) var hun som brukte de opp. At han lot seg bli styrt av ei dame til de grader han ble, er hans problem, ikke ditt. Han kjente henne og han ba om å låne, så da burde han tatt kontrollen og ansvar for pengene han har lånt fra deg - det der er bare en dårlig unnskyldning.

Dama skylder deg ingenting, din kompis skylder deg - ex-dama skylder han. (eller, hun hadde et overforbruk som han lot henne drive på med ... så han får vel skylde på seg selv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en episode med en rusmisbruker som hadde tatt seg til rette i skuret vårt når vi var på sommerferie for noen år tilbake. Han hadde ødelagt alt av verdi (gressklipper o.l) og hadde laget seg et soverom (og toalett...), og jeg ble rimelig forbanna når jeg fant det. Så neste kveld venta jeg på om han kom tilbake, noe han gjorde, og ga han en skikkelig preken. Han nektet å gå, så jeg "hjalp" han ut av tomta vår på en, tja, kanskje heller voldelig måte. Etter dette kom han tilbake hver kveld i en uke eller så, ringte på mange ganger om natta, skrek i gata utafor, pissa i oppkjørselen og whatnot. Vi ringte sikkert politiet seks eller syv ganger på 10 dager, og på et punkt tror jeg de ble lei oss, de var ihvertfall ikke til stor hjelp..

 

Uansett, jeg bestemte meg for å prøve å skvære opp med han. Så når han kom for å ringe på hos oss venta jeg på han. Det ble litt løping, men karen hadde elendig kondis, så jeg tok han igjen på kanskje 100 meter, og karen som hadde trua med å drepe alle jeg kjente virka selv redd. Så jeg satt meg ned og unnskyldte meg for kvelden og hadde en ordentlig prat med karen. Jeg ga han litt penger så han kunne få seg noe mat, han unnskyldte seg (tja, halvveis ihvertfall...) og etter det så jeg ikke noe mer til han.

 

Sier ikke at det nødvendigvis funker med denne mannen, men har vennen din prøvd noe annet enn å ringe å mase eller kalle han ting? Si unnskyld selv om du ikke har en dritt å si unnskyld for, han er helt sikkert enig i at det er vennen din som er problemet, og ikke han selv. Funka i min situasjon ihvertfall.

 

Jeg mener selvfølgelig kontakt per telefon, ikke in person hvis han har trua med å drepe deg, heh

Endret av Audun0505
  • Liker 1
Lenke til kommentar

WHAT? Når man leser om disse to smurfene som lar en kjærring i 2013 ha dem så til de grader rundt lillefingern så er det bare en ting som duger. Penga kommer etterhvert da skal du se. Hjelper ikke å være dumsnill og naiv som begge disse er. Blir flau av å lese dette.... Huff. Biches ain't nothing but hoes and tricks. Cut a check move on and DIP!!! Yooooou dig

 

Kuleste kidden i gata du, yoyo. Spar oss for oppfordring til konemishandling, gangstashit og flaue innlegg generelt.

 

Anmeld jenta og bryt all kontakt i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd at det går den veien at kameraten din blir nødt til å ta på seg "skylden" og beklage seg overfor denne villmannen, selv om det kanskje er eneste utvei for han og familien å bli ferdig med dette. Å få ordnet opp i den narkomanes temparament med en unnskyldning eller tre trer kanksje ut som beste løsning. Blir ikke forholdet bedre mellom denne fyren og kameraten din, be han om å fortsette å bryte all kontakt. Be han også om å bryte kontakt med jenta, dette forholdet hørtes ikke godt ut uansett. Glem pengene. Eventuelt kan kameraten din betale for henne hvis han får mer å rutte med, som du sier. Ikke la dette gå ut over vennskapet deres! Og som svar til oppfordring om vold og konemishandling: Dette er generelt ikke en bra løsning. Det virker enda mer meningsløst når det er en rusmisbruker inn i bildet, tenk hva han kan finne på ..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...