evenandreas Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hei! Tenkte jeg skulle oppdatere maskinen min et lite hakk. Har lyst på nytt skjermkort, og vannkjøling men er ikke helt sikker på om mitt nåværende system takler de nyeste skjermkortene. Har et budsjett på ca. 5000 kr. Nåværende system: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) BLUE ASUS RADEON HD6970 2GB DC GDDR5 PCI-E DVI/DP ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX KINGSTON SSDNOW 30GB SCSI Disk Device Typiskt det her, var veldig inne på hva som var bra av pc utstyr i slutten av 2011, men nå er jeg helt grønn! Vil helst at maskinen min skal kunne yte nok til de nyeste spillene som kommer ut på markedet om ikke så mange måneder. Da tenker jeg spesielt på Battlefield 4. Takk i forveien! Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 For å være ærlig så hadde jeg ventet med skjermkort til BF4 kom og sett hva det faktisk krever. Jeg mener systemet du har takler de nyeste kortene uten problemer. En 256GB SSD vil være en bra investering i forhold til at du da kan legge alle spillene på systemdisken. Saken er at prosessoren du har holder seg veldig godt i forhold til Intels siste generasjon, jeg ville heller kjøpt vannkjøling og klokket den til noe rundt 4 Ghz for en boost i ytelsen. Sett av 3000,- til skjermkort og se etter gode tilbud på SSD/vannkjøling. Du kan jo også legge ut HD 6970 for salg og spytte i fortjenesten i det nye skjermkortet. 1 Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 For å være ærlig så hadde jeg ventet med skjermkort til BF4 kom og sett hva det faktisk krever. Jeg mener systemet du har takler de nyeste kortene uten problemer. En 256GB SSD vil være en bra investering i forhold til at du da kan legge alle spillene på systemdisken. Saken er at prosessoren du har holder seg veldig godt i forhold til Intels siste generasjon, jeg ville heller kjøpt vannkjøling og klokket den til noe rundt 4 Ghz for en boost i ytelsen. Sett av 3000,- til skjermkort og se etter gode tilbud på SSD/vannkjøling. Du kan jo også legge ut HD 6970 for salg og spytte i fortjenesten i det nye skjermkortet. Med mindre du skal overklokke prosessoren noe veldig, så ser ikke jeg noe behov for vannkjøling. Isåfall kan du nok nå langt over 4 Ghz vil jeg tro. Sitter med den lille NZXT cpu-kjøleren, Havik90 tror jeg den het, på en 2500K selv, som er klokket til 4,5 Ghz. Temp. er heller ikke ille i de krevende spillene. Så vannkjøling er i grunn ikke vits hvis du bare vil ha ytelsen. Og vil nok si den prosessoren er mye mer enn bra nok i mange år fremover, om det er 4 eller 4,5 ghz. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Skal overklokke ja, men vil også ha vannkjøling for å minske støy med tanke på at jeg har pc'n i stua. Det kabinettet jeg har nå skal minske støyen, men det er bare vas med tanke på at maskinen er en bråkebøtte under load, og det er når alle komponentene funker og holder god temp... Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Har du da planer om en custom vannkjøleløsning? Har hørt de lukkede vannkjølerne kan bråke like mye som en vanlig viftekjøler, så vet ikke om dette vil bidra til noe på den fronten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå