Gå til innhold

Kan noen anbefale et godt headset?


Anbefalte innlegg

Budsjett: Pris har ikke noe å si.

 

Type: Lukkede, støyreduksjon, full størrelse (over ear).

 

Bruksområde: Mest til musikk, og litt mindre til spill og film. Foretrekker et all-round headset. Det skal også brukes til skype og VOIP i spill så det er ganske viktig at det har god mic.

 

Tillegsinfo: Helst med lær puter fordi det kan være litt irriterende med enkelte stoff puter. Også må det være mini jack 3,5 og ikke USB.

 

Hva har du planer om å koble dem til: PC.

 

Jeg hadde et Turtle Beach Z6A for litt siden og det gikk fort i stykker, og før det så hadde jeg Asus Vulcan, som også gikk i stykker. Jeg har hatt store problemer med USB headset og ønsker ikke å ha slike headset igjen.

Endret av Kleisthenes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller for øyblikket ingen FPS spill eller spill som krever ekstremt god lyd. Lydkortet er et Asus Xonar DS.

 

Så med andre ord, det er vanskelig å få jackpot med headset? Jeg har aldri hatt headphones og med en seperat mic.

 

Både headset og headphones med en seperat mic fungerer så lenge det er bra kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg spiller for øyblikket ingen FPS spill eller spill som krever ekstremt god lyd. Lydkortet er et Asus Xonar DS.

 

Så med andre ord, det er vanskelig å få jackpot med headset? Jeg har aldri hatt headphones og med en seperat mic.

 

Både headset og headphones med en seperat mic fungerer så lenge det er bra kvalitet.

99% av alle gaming headset er USB, dette er siden de har innebygget lydkort og bruker ikke ditt opprinnelige lydkort, i dette tilfellet Xonar DS.

De resterende headsetene blir vel enten Tritton, Astro, SteelSeries Siberia V2, eller Turtle Beach, som alle er ekstremt overpriset.

 

Så ja, du burde kjøpe deg hodetelefoner også en ekstern mikrofon.

Det er utallige hodetelefoner å velge mellom, men her er noen i forskjellige prisklasser.

Creative Aurvana Live!

Sennheiser HD555

Denon AH-D1100

Beyerdynamic 770 Pro

Beyerdynamic DT990

HiFiMAN HE-400

 

Denon AH-D7100

 

Uten å vite hvilken prisgruppe, hvilken type lyd du liker, er det litt viktig med Soundstage, så blir det vanskelig å gi noen gode tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry at dette er litt offtopic men hvorfor syntes dere 3,5 er bedre en usb ? er foresten selv nøytral akk der

 

USB-headset har meg kjent i 100% av tilfellene (vi snakker om de som KUN har USB plugg) innebygget lydkort, noe som begrenser muligheten for å påvirke lyd. Alt fra hvordan lyden skal høres ut til effekt. Du har som regel mye bedre kontroll med ett lydkort som f.eks Xonar som kan drive hodetelefoner med opp til 600 ohms motstand eller noe (om jeg husker rett). Siden det er kraftigere forsterkere så har du generelt bedre kontroll over lyden, uansett volum. I tillegg til at du kan styre lydbilde mer.

 

Jeg bruker selv ett USB headset for spill, men 3.5mm for musikk/film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...