Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på halsen

Anbefalte innlegg

Merka for ca ei uke siden en kul på halsen. Tror ikke det er en hoven lymfekjertel. Det ser vel slik ut? http://www.advancedonc.com/wp-content/uploads/2010/07/Figure-3.-Neck-Nodes.jpg

Kulen ligger midt på halsen på venstre side. Den er ca 1 cm i omkrets og det går ann å flytte den litt. Den er ikke vond å ta på, men er litt ubehagelig. Har i tillegg litt vondt i halsen på den siden, på en litt spesiell måte.

Noen som har vært borti noe lignende? Da jeg prøvde å google det, kom det opp flere sider om kreft, så blir jo såklart nervøs.. Anonym poster: 54a24a0e769535962cf2b9343ba230ca

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å lese seg til kreft. Sannsynligvis er du bare syk, og dette går over når du blir frisk.

Har selv slike klumper når jeg blir syk.

Om du absolutt er redd (selv om jeg ikke tror du har grunn til det), kan du besøke lege.

Du er jo ikke syk, har hatt en små klump selv og jeg var ikke syk.

Lenke til kommentar

Råd du får på sider som dette burde du aldri ta til deg. Årsaker til slike kuler kan være forskjellige fra person til person. Én persons erfaringer med dette vil dermed ikke nødvendigvis samsvare med ditt tilfelle. Kontakt lege og være på den sikre siden. Veldig kjipt dersom det viser seg å være kreft mens en på siden her sier det ikke er noe å være redd for. Da taper du tid som kunne reddet livet ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Råd du får på sider som dette burde du aldri ta til deg. Årsaker til slike kuler kan være forskjellige fra person til person. Én persons erfaringer med dette vil dermed ikke nødvendigvis samsvare med ditt tilfelle. Kontakt lege og være på den sikre siden. Veldig kjipt dersom det viser seg å være kreft mens en på siden her sier det ikke er noe å være redd for. Da taper du tid som kunne reddet livet ditt.

Selvfølgelig, nå så jeg bilde og dette burde sjekkes.

Kan vere ingenting, men skader ikke og sjekke.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være syk, kan være jeg følger gamle kjerringråd. Når jeg vokste opp ble jeg fortalt at hovne lymfeknuter i halsen var et tegn på sykdom.

Kan være jeg er vranglært. Uansett er det vanlig, og du burde nok ikke bekymre deg over det.

Er ganske sikker på at det ikke er snakk om hovne lymfeknuter. Anonym poster: 54a24a0e769535962cf2b9343ba230ca

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...