Gå til innhold

best mulig skjermkort for 2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lytter man til rykter, så kommer nVidia kun med én GTX760 (riktignok i 2GB eller 4GB varianter), og ikke en TI-variant. Se gjerne på EVGAs GTX760 modeller, 5 kort med samme kjerne og forskjellige kombinasjoner av navn/minne/kjøler/overklokking.

http://www.techpowerup.com/185988/evgas-geforce-gtx-760-lineup-detailed.html

Prisen ligger på rundt 250-300 USD, så hvis vi antar ti-gangersregelen (som kanskje burde vært nedjustert til 9 eller 8 gangen med dagens USD/NOK-kurs) får vi startpris på rundt 2500 NOK. Lanseringsdato er vel i morgen hvis jeg ikke husker helt feil.

Kan håpe på at GTX670-prisene faller, hvis ikke må du over på GTX660.

Lenke til kommentar

.

http://feber.se/pc/art/274968/asus_geforce_gtx_760_directcu_/

Vent noen dager å se hva nvidia 760, 760 ti blir.

Kan se ut til at det legger seg i området rundt 2k for std utgaver.

.

Edit:

I stedet for å bruke 2000,- for et 660 på stereoider med custom kjøler( 660ti).

Ville jeg heller lagt til noen få hundrelapper og kjøpt et stock, referanse design gtx670 til 2495,-

.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

.

http://feber.se/pc/a..._760_directcu_/

Vent noen dager å se hva nvidia 760, 760 ti blir.

Kan se ut til at det legger seg i området rundt 2k for std utgaver.

.

Edit:

I stedet for å bruke 2000,- for et 660 på stereoider med custom kjøler( 660ti).

Ville jeg heller lagt til noen få hundrelapper og kjøpt et stock, referanse design gtx670 til 2495,-

.

tenkte jeg skulle vente litt og se om neste gen. er noe tess :)

Lenke til kommentar

Hvorfor "må" det vere nvidia, de e ikkje bedre en amd

Linux, CUDA, SLI-muligheter videre, Shadowplay...

Mange gode grunner.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå leste jeg HW.no sin test, og jeg vet de har brukt gamle drivere på 7970 ghz edition - men nå er vel GTX 760 driverne også "beta"

Uansett, HD7970 ghz er per nå ikke et godt kjøp om du spør meg - med GTX 760 på banen.

Les testene til Anandtech, HardOCP, Tom's Hardware, Guru3D, og TechPowerUp, så ser du at testresultatene til HW.no er veldig merkelige. 7970 GHz Edition er i høyeste grad like relevant i dag som det var i går og har ikke blitt påvirket av 760 i noen grad, det er 7950 Boost som har blitt irrellevant nå.

Hvis dette er første gang du har oppdaget at du betaler 1000 kr ekstra for 20% ekstra ytelse for 7970 Ghz eller GTX 770 syns jeg synd på deg, for det er et større gap enn det noengang har vært tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er så herlig i formuleringene dine "synes jeg synd på deg".

Hva i all verden har et AMD 7970 ghz gående for seg om dagen? Da tenker jeg på totalpakken: strømforbruk, ytelse, "teknologiske finesser", linux støtte, CFX teknolgi som er helt ute og kjører? Jeg innrømmer at jeg bommet på uttalelsen og at et HD7970ghz til 1000 kr mer, yter bedre, men svaret til TS og ontopic:

For 2000 kr punktet så er GTX 760 veien å gå!

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Det lå ikke ute noe 760 kort og priser i de ulike nettbutikkene i natt.

Dette la seg jo til midt i et prisgunstig område , mange og stort marked der litt under 2000.

Da hadde svenskene rett da.

Jeg trodde det var blitt forsinkelser når jeg ikke så noe 760 og datoen viste 25.06 .

Var nok trøtt og ikke tenkte på pacific time.

Lenke til kommentar

Så er 760 et godt kjøp?

Absolutt!

Men jeg hadde vært skeptisk til stock-kjøleren.

Du er så herlig i formuleringene dine "synes jeg synd på deg".

Hva i all verden har et AMD 7970 ghz gående for seg om dagen? Da tenker jeg på totalpakken: strømforbruk, ytelse, "teknologiske finesser", linux støtte, CFX teknolgi som er helt ute og kjører?

7970 GHz Edition har masse ytelse og stabile drivere gående for seg om dagen, strømforbruket er ikke stort høyere enn 770 sitt, og det er dominerende for folding@home og OpenCL. CFX og SLI er det kun minoriteten som bruker, det samme gjelder Linux.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...