Gå til innhold

Leve økonomisk som lærling?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva betyr denne beskjeden som sto i en brosjyre jeg fikk av Fylkeskommunen?

''VIKTIG! Ta kontakt med Avdeling for videregående opplæring ved formidling med en gang du har avtalt læreplass''. Hva betyr dette? Betyr det at JEG skal ringe den avdelingen, og si; ''Hei, jeg heter X, og har fått læreplass i bedrift XX, så dere kan stryke meg fra en eller annen liste dere sikkert har oppført meg på eller noe sånn, ca, osv.'', eller? Eller er det bedriften som sender beskjed hvem de har tatt inn som lærling? I så fall så er det vel litt sent å si i fra nå, da jeg fikk læreplassen i Mai-måned en gang.

 

Her sier du at du mener det er litt sent å si ifra nå. Da går jeg ut ifra at du akkurat har mottat brevet fra dem.

 

Det var det brevet jeg FIKK som jeg trodde jeg IKKE hadde svart på, SOM jeg hadde svart på, og sendt tilbake.

 

Mener du at du ikke husker å svart på brevet den siste uka?

 

Fant ut at jeg hadde svart på det brevet om jeg hadde fått plass eller ikke likevel. Men hvordan vet jeg om de har fått svaret?

 

Om de har fått svaret er det bare en måte å finne ut av og det er å kontakte dem. Ingen av oss på forumet kan si om de har mottat svaret fra deg eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det han mener er sikkert det at du ikke bare ringer eller tar kontakt med dem per telefon/epost/telegram/brevdue for å få det oppklart, og heller poster her, til mennesker som ikke har noe med situasjonen å gjøre.

 

Det blir det samme som de som på økonomiforumet spør om intrikate spørsmål om kundeforholdet sitt i en bank, og ikke evner å ringe/eposte kundeservice, selv om de ofte bare er kundeservice som kan gi et fornuftig svar.

 

Den beste og raskeste måten å få svar på et spørsmål som angår to eller flere voksne parter er vanligvis at partene kommuniserer ordentlig, ikke at den ene oppretter tråd på et diskusjonsforum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var nok nettopp noe sånt jeg siktet til, ja.

 

Kokkelærlinger som svir noe, og istedenfor å si ifra og lage det på nytt, heller pakker det bort og lar noen finne det neste dag. Innhenting av ekstern, fuzzy informasjon og "jammen jeg trodde at.. " når noe går galt, er det ingen som tjener noe på. God og direkte kommunikasjon er alfa og omega i arbeidslivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at du skulle nevne det, ettersom trådstarter også har opprettet akkurat en slik tråd du sikter til...

Det var faktisk ikke tilsiktet, Inge Rognmo. Jeg tok bare et typisk eksempel fra forumdelen. :) Har vært et par av de i det siste. Det var en jeg måtte ordrett forklare hva han skulle si i telefonen når han ringte til kundeservice, men det var ikke TS... :wee:

Endret av Arne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...