Gå til innhold

Fullmåne st. hansaften.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annerledes og spennende bilde. Hodet sier at jeg ønsker å se treet skarpere. Hjertet sier at alt er som det skal være. Hodet sier gul måne. Hjertet sier ja til det Orange. Et bilde som river og drar litt i en. Et bilde jeg har kommet tilbake til flere ganger, et bilde jeg ikke klarer å gå forbi. Et bilde som snur på hva en tror en skal se, og hva en virkelig ser. Ser månen, tenker gul, stopper/våkner opp, den er jo Orange. Spenningen mellom forventningen øker når bildet er så nærme det ekte. Hadde månen vært lilla så hadde hodet snudd helt og tenkt et manipulert bilde. At det er Orange ikke langt unna det i virkeligheten kan være gjør at man stopper opp litt, tar litt lenger tid å se hva som ikke er helt "virkelig". Et bildet som river litt i forventningene, gir rom for litt fantasi og filosofi. Liker bildet, spenningen i det og ikke minst stemningen og anderledelsesheten :)

Endret av Jentungen1
Lenke til kommentar

Takk for omfattende og interessante betraktninger. Når det gjelder fargen, er bildet tatt like etter at månen kommer opp. Fargen vil da være mer rød/orange. Jeg har nok økt gløden noe, men ikke overdrevet.

Jeg kunne også tenkt meg å ha treet i forgrunnen skarpt, men det er nok en umulighet. For å unngå bevegelseuskarphet på månen, den beveger seg faktisk ganske fort, må man nok ha en lukkerhastighet på minst 1/60s. Det krever altså så stor blenderåpning at det ikke er mulig å få dybdeskarphet slik at både månen og treet er i fokus. Syns derimot det ble litt trolsk stemning med treet ute av fokus :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...